برگزاری جلسات هماهنگی با مسئولان استان معین منطقه ۳ شهرداری تهران در زمان وقوع بحران

مسئولین استان خراسان شمالی در اولین جلسه هماهنگی معین بحران که به میزبانی منطقه ۳ و در ستاد بحران این منطقه برگزار شد حاضر شدند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۳ اولین جلسه هماهنگی ستاد مدیریت بحران منطقه ۳ با استان معین (خراسان شمالی) باحضور شهردار منطقه ۳، مسئولین استان خراسان شمالی من جمله معاون استاندار و مدیر کل  دفتر امور شهری و شوراهای استانداری، مدیر کل مدیریت بحران استانداری، شهردار بجنورد، عوامل انتظامی، رییس جمعیت هلال احمر، مدیر اورژانس، مدیرعامل آتش نشانی، مدیر راهداری و حمل و نقل جاده ای، رییس دانشگاه علوم پزشکی و مدیران دستگاه‌های خدمات رسان (آب، گاز، برق، مخابرات) با همراهی دستگاه‌های متناظر در منطقه ۳ برگزار شد.

حمید جوانی شهردار منطقه در این جلسه به ضرورت تسلط و احاطه بر مدیریت استراتژیک در مواقع بحران اشاره کرد و اظهار داشت: مطالعات و مقالات علمی متعددی در کشور با موضوعات مدیریت بحران وجود دارد که نشان دهنده اهمیت مطالعه و برنامه ریزی پیش از وقوع بحران برای رویارویی با این مسئله هستند.  

شهردار منطقه ۳ با تاکید بر لزوم ارتقا سطح کیفی و ماهیتی اقدامات در مواقع بحرانی ابراز داشت: حضور و شناخت مدیران اجرایی استان‌های معین و برگزاری چنین جلسات و کارگاه هایی می‌تواند در شرایط حساس و بحرانی بسیار حائز اهمیت و یاری دهنده باشد.

جوانی افزود: مدیران  باید نسبت به تربیت و حفظ نیروی انسانی مجرب، متخصص و فنی در زمینه بحران دقت نظر داشته باشند.

همچنین رجایی مدیر کل  دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان شمالی اظهار داشت: تیم تخصصی بحران استان خراسان شمالی، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های منطقه ۳ را جهت بکارگیری در مواقع اضطراری مورد بررسی و شناسایی قرار داده است.  

رجایی با بیان اینکه در مواقع بحران رخدادها و چالش های غیر قابل پیش بینی اتفاق می افتد ابراز داشت: به همین علت کارگروه‌های تخصصی با موضوعات مرتبط ایجاد شده تا تیم معین استان خراسان شمالی بهترین خدمت و عملکرد را در شرایط اضطراری داشته باشد.  

مدیر کل  دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان شمالی اضافه کرد: وظیفه استان معین، آمادگی، تکرار و شبیه سازی این قبیل مانورها و بررسی‌های کارشناسی شده در این زمینه است.  

در ادامه شفیق مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی، هماهنگی، همدلی، همراهی و مشارکت دستگاه ها و ارگان های خدمات رسان در مواقع بحران را از ضروریات برشمرد.

شفیق افزود: با توجه به اینکه استان خراسان شمالی مستعد وقوع حوادث بی شماری است و در زمینه مدیریت بحران از تجریه خوبی برخوردار است می‌تواند در مواقع لزوم به استان‌های دیگر کمک کند.

حمیدی شهردار بجنورد اظهار داشت: این قبیل جلسات جهت آشنایی ، شناخت نقاط حساس، ملزومات، تجهیزات و ... و تبادل اطلاعات بین مدیران ارشد جهت آمادگی در مواقع بحران بسیار ضروری است.  

حمیدی تاکید کرد: هر چقدر منابع اطلاعاتی دقیق و تکمیل‌تر باشد به طور یقین خدمات رسانی مناسب تر و اصولی تری به مردم شهرهای آسیب دیده ارائه خواهد شد.  

در این جلسه، مدیریت بحران استان معین با شهرداری منطقه ۳ و دستگاه های خدمات رسان در ۸ کارگروه که فعالیت هر کدام به صورت زنجیره به یکدیگر متصل است برنامه‌ریزی و برگزار شد.

انتهای پیام/
     

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱
کد خبر: 36179

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =