نخبگان و معتمدین مطالبه گر و پیگیر مشکلات محله باشند

دومین نشست مجمع مشورتی و تخصصی محلات با حضور رییس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران، شهردار و مدیران منطقه ۱۳، نخبگان، معتمدین و شورایاران محلات منطقه ۱۳ در سالن جلسات سوله مدیریت بحران شهرداری این منطقه برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۳، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد آقا میری در دومین مجمع مشورتی و تخصصی با محلات پایتخت که در منطقه۱۳ برگزار شد، گفت: تداوم این جلسات در دستور کار ما قرار دارد و بنا داریم تا با معتمدین محلات در تمامی مناطق در چندین نوبت جلسه برگزار کنیم تا از نزدیک در جریان مشکلات و روند رسیدگی به آنها قرار گیریم.

رییس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در این جلسات قرار است مشکلات را با نظر نخبگان و معتمدین محلات هدفمند احصاءکنیم، افزود: پیگیری مشکلات محلات و مطالبات مردمی در حوزه های مرتبط با امور شهری، مطالعه، بررسی و پژوهش در خصوص مسائل، مشکلات، راهکارهای ارتقاء کمی و کیفی محله، شناسایی مشکلات، چالش‌ها و نارسایی‌های محله و برنامه‌ریزی در جهت حل و کاهش آنها، دریافت نظرات نخبگان و معتمدین محلات در خصوص گزارش عملکرد مناطق در حوزه‌های مرتبط با شهرداری، ارزیابی ساختارها، فرآیندها، تعاملات، نوع عملکرد و برنامه‌های مرتبط با حوزه مشارکت‌های اجتماعی در محلات و مناطق و نهایتا تسهیل و گسترش مشارکت شهروندان در مدیریت شهری در مقیاس محله از دیگر اهداف ما از تشکیل مجمع مشورتی تخصصی با محلات است.

او تاکید کرد: در فاصله میان این نشست با جلسه‌ بعد که ۲ تا ۳ ماه آینده برگزار می شود، نخبگان و معتمدین محلی مطالبه گر و پیگیر مسائل و مشکلات  باشند که حلقه واسط میان ما، شهردار منطقه و معتمدین محلات هستند و پیشرفت کار را مرحله به مرحله گزارش کنند.

محمد هادی علی احمدی خبر داد؛

کسب رتبه های برتر نگهداشت شهر، درآمد و  پیشرفت پروژه ها توسط منطقه ۱۳

محمد هادی علی احمدی، شهردار منطقه ۱۳ نیز در نشست مجمع مشورتی و تخصصی محلات  با اشاره به سیاست ها و رویکرد های شهرداری تهران در اداره بهتر امور گفت : خوشبختانه با تلاش مجموعه مدیریت شهرداری تهران، اقدامات خوبی در زمینه توسعه و آبادانی محلات انجام گرفته که مسیر پیشرفت شهر را هموار کرده، اما برای رسیدن به نقطه ایده ال لازم است با همراهی و مشارکت معتمدان محلی، ریل حرکت توسعه شهری گسترش یابد.

او افزود : خوشبختانه، شهرداری منطقه ۱۳  بر اساس ارزیابی‌های انجام شده  در یکسال گذشته، بیشترین رضایتمندی را به لحاظ عملکرد در خدمت رسانی به شهر و شهروندان زمینه نگهداشت شهر، درآمد نقد و غیر نقد، پیشرفت پروژه ها، بهسازی معابر و ... داشته و  جزو مناطق برتر پایتخت است.

شهردار منطقه ۱۳  اظهار داشت :سال گذشته ۴۵ هزار تن آسفالت در معابر منطقه پخش شده و از ابتدای سال تا کنون، بر اساس درخواست های مردمی، حدود ۸ هزار تن آسفالت پخش شده و تا سقف ۸۰ هزار تن ادامه می یابد.

محمدهادی علی احمدی تصریح کرد: با توجه به ثبت نظرات شهروندان در سامانه من شهردارم، پروژه‌های توسعه محلی با در نظر گرفتن خواسته و جلب مشارکت شهروندان  تعریف و اولویت بندی  شد و مدتی قبل فرآیند آن  با نظارت، دقت و سرعت آغاز و پس از انجام مناقصات، بخشی از آن اجرایی شده است.

شهردار منطقه ۱۳ ادامه داد: ۵۰ معبر به لحاظ عمرانی از قبیل نهر سازی، جدول کاری و آسفالت در سال جاری بهسازی می شود.

وی  خاطر نشان کرد : با حمایت شهردار تهران، پس از ۱۴ سال، پروژه جنگ افزار سازی توافق و طی چهار ماه گذشته، زمین ساصد به ما تحویل داده شد و در اختیار شهروندان قرار می گیرد و پروژه دوشان تپه نیز تحویل خواهد شد.

در این جلسه پس از ارائه گزارش شهردار منطقه، هر یک از نمایندگان و معتمدین محلات منطقه نیز بنا به موضوعات مطروحه به ارائه نقطه نظرات و دیدگاه های خود پرداختند و در پایان موضوعات دسته بندی و جهت اقدام در دستور کار مدیران شهری منطقه۱۳ قرار گرفت.

انتهای پیام/

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۵
کد خبر: 36208

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 9 =