اجرای پروژه پیاده راه بزرگ حرم تا حرم جلوه ای از  هویت ایرانی اسلامی است

معارضات پروژه بازپیرایی میدان شهرری و پیاده‌راه سازی حرم تا حرم با حضور اعضای شورای شهر و معاونان شهردار تهران احصا و بررسی شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰؛ نشست بررسی مشکلات اجرای پروژه بازپیرایی میدان شهرری و پیاده راه حرم تا حرم با حضور رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر تهران، رئیس شورای اسلامی شهرستان ری، معاونان شهردار تهران، شهردار منطقه ۲۰ و رؤسای دستگاه‌های خدمات‌رسان در محل کارگاهی مترو میدان حضرت عبدالعظیم (ع) برگزار شد.

مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر در حاشیه نشست بررسی پروژه حرم تا حرم (پیاده راه آستان امامزاده عبدالله (ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم(ع) ) اظهار داشت: یکی از اقدامات مهم شهرداری بهسازی و آماده‌سازی خیابان‌های منتهی به حرم حضرت عبدالعظیم است که با توجه به بروز برخی مشکلات در حین اجرای پروژه نشست بررسی و رفع این مشکلات تشکیل شد.

او افزود: عمده مشکلات این پروژه معارضاتی با ادارات آب و گاز بود و ازآنجاکه شبکه آب‌رسانی فرسوده است و امکان بروز مشکل در زمان اجرای پروژه و پس از آن وجود دارد باید اقدامات لازم برای نوسازی صورت گیرد.

پیرهادی تصریح کرد: در راستای تسریع پروژه نوسازی شبکه آب مقرر شد به نمایندگی از همکاران مذاکراتی برای رفع معارض و اجرای عملیات عمرانی با مدیرعامل آب و فاضلاب استان تهران خواهیم داشت.

 رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر تهران در ادامه گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته تا حدود ۲ ماه آینده معارضین رفع و تا پایان سال فاز نخست و در سال آینده فاز دوم اجرایی خواهد شد.

جعفر شربیانی عضو شورای اسلامی شهر گفت: از آنجاکه بازپیرایی میدان اصلی شهرری معارضینی از جمله شرکت‌های آب، گاز و برق دارد جلسه رسیدگی به موضوع به‌ سرعت برنامه‌ریزی و پس از بازدید میدانی از پروژه برگزار شد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان ری افزود: معاونین شهردار تهران و رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر و نیز دستگاه‌های ذی‌ربط به‌منظور سرعت بخشیدن به پروژه در جلسه حاضر و تصمیماتی برای اجرای پروژه‌های زیرساختی دستگاه‌ها اتخاذ شد تا طرح در زمان مقرر به تکمیل برسد.

شربیانی با اشاره به اهمیت میدان شهرری گفت: میدان شهرری مسیر دسترسی مهمی است و ازآنجاکه مراسمات مختلف ملی و مذهبی در طول سال در این منطقه برگزار می‌شود تکمیل پروژه باید تسریع و طرح به صورت ویژه نظارت و رسیدگی شود.

او ادامه داد: عملکرد دستگاه‌ها و مصوبات این جلسه در حوزه پیگیری‌های ویژه شورای شهرستان ری رصد و بررسی می‌شود تا پروژه در زمان مشخص تحویل مردم شود.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اجرای پروژه مترو ابراز داشت: بنا بر وعده معاونت ترافیک و حمل‌ونقل شهرداری تهران مترو میدان حضرت عبدالعظیم (ع) تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

شربیانی در پایان خاطرنشان کرد: پروژه بازپیرایی میدان شهرری دارای دو فاز است که بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته تا ۴ ماه آینده میدان تکمیل و در فاز دوم جلوخان میدان اجرایی و با تأمین منابع و پیگیری‌های ویژه در سال ۱۴۰۲ کل پروژه تکمیل خواهد شد.

سید محمد ناظم رضوی شهردار منطقه ۲۰ با اشاره به اینکه با توجه به اهمیت پروژه عمرانی پیاده راه حرم تا حرم و بروز مشکلاتی در برخی نقاط اجرای این طرح جلسه احصا و بررسی این مشکلات برگزار شد، گفت: به منظور اجرای این پروژه و به حداقل رساندن حفاری پس از اجرای سنگ‌فرش، تعاملاتی با دستگاه‌های ذیربط  از جمله آب، برق و گاز برای به حداقل رساندن عملیات عمرانی پس از اجرای پروژه انجام شد و صرفا در شرایط اضطرار حفاری صورت خواهد گرفت.

ناظم رضوی افزود: در این جلسه تصمیماتی برای استفاده از ظرفیت شورای شهر و مصوبات به‌منظور اجرای اقدامات نوسازی و نیز هماهنگی با شرکت مترو، جابه‌جایی پارکینگ تاکسی‌ها، شرکت گاز و خطوط اتوبوس‌رانی اتخاذ شد.

او ادامه داد: با اجرای این پیاده راه بزرگ، نماد مشخص و با هویت ایرانی اسلامی در این شهر مذهبی شکل می‌گیرد و جلوه و سیمای ایرانی اسلامی منطبق با ظرفیت‌های تردد زوار و ایمنی حرکت برای عابران پیاده و روان شدن حرکت برای خودروها را ایجاد خواهیم کرد.

او بیان کرد: در راستای رفع مشکلات اجرای طرح مقرر شد شرکت گاز در مدت ۳ هفته و شرکت آب در مدت ۶ هفته طرح نوسازی زیرساخت‌ها در میدان شهرری را پیگیری کنند و در این مدت نیز پیمانکار پروژه با استفاده از ظرفیت‌های شناور و باز شدن میدان کاری جدید به ادامه فعالیت پرداخته تا در زمان بندی پروژه اختلالی ایجاد نشود.

شهردار منطقه ۲۰ در پایان خاطرنشان کرد: بر اساس زمان بندی تعیین‌شده ایستگاه مترو میدان حضرت عبدالعظیم (ع) در راستای توسعه خط ۶ مترو تا پایان سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری خواهد رسید.

این جلسه با حضور مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر، جعفر شربیانی عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر، علیرضا جاوید معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران، حسین نظری معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران، جلال بهرامی معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، رضا صیادی مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران، سیدمحمد ناظم رضوی شهردار منطقه ۲۰، نمایندگان شرکت های برق، آب، گاز و مدیران ارشد این منطقه برگزار شد.

انتهای پیام/

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۲
کد خبر: 36266

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 5 =