در جوامع رشد کرده سازمان‌ها بستر مردمی دارند و خود را موظف به پاسخگویی می‌دانند

سخنگوی کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران گفت: نشان دادن عملکرد مدیریت شهری اعم از شهرداری و شورای شهر به مردم می‌تواند باعث ارتباط بهتر و بیشتر شهروندان با این مجموعه شود.

به گزارش خبرنگار شهر؛ جعفر شربیانی در دیدار خود با مدیران روابط عمومی سازمان ها، شرکت ها و مناطق شهرداری تهران که با حضور عبدالمطهر محمدخانی رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران برگزار شد، گفت: گرامیداشت روز روابط عمومی تنها ذره ای از دریای زحمات دوستانی است که در این حوزه زحمت می کشند را نشان می دهد.

وی با اشاره به ضرورت استعدادیابی در حوزه روابط عمومی با هدف ارتقای رسانه در مجموعه مدیریت شهری افزود: همانطور که می دانید روابط عمومی از سه ضلع سازمان، ساختار و زمینه اجتماعی یا مردم و همچنین رسانه تشکیل می شود. از تلاقی این سه عنصر موضوع روابط عمومی تشکیل می‌شود و این سه ضلع باعث می شود نقش ها و کارکردهای متفاوت روابط عمومی تغییر کند بر مبنای این سه عنصر.

رئیس کمیته باغات شورای شهر تهران  با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم در این حوزه ارتباط نزدیک روابط عمومی با جامعه است، ادامه داد: در مجموع چند کارکرد را می توان برای روابط عمومی ها در جوامع مختلف متصور بود. به عنوان مثال در جوامع سنتی مردم خیلی اهل پرسشگری نیستند. روابط عمومی یک کارکرد تبلیغاتی دارد. در چنین وضعیتی دو دنیای متفاوت وجود دارد. دنیای مردمی که بر اساس واقعیت زندگی می کنند و یک دنیایی که روابط عمومی و رسانه از آن جریان می سازد. این دو دنیا با هم فاصله زیادی دارند شفافیت، مبارزه با فساد، مطالبه گری و پرسشگری  در چنین فضایی قابل تصور نیست.

وی بیان کرد: کارکرد دیگری که رسانه می تواند داشته باشد این است که جامعه رشد کرده باشد و سازمان ها یک بستر مردمی داشته باشند. در این فضا خود را موظف به پاسخگویی می دانند و نقش یک طرفه مونولوگ را نداشته باشد و صدای مردم را به دستگاه مربوطه خود می رساند و پاسخ ها را دریافت می کند و ارتباطی را بین مردم و مسئولان ایجاد می کند. در این فضا پاسخگویی و پرسشگری و مبارزه با رانت و فساد وجود دارد.

عضو هیات مدیره شورای شهر تهران یادآور شد: روابط عمومی مانند یک دماسنج اجتماعی باید عمل کند. شاید بخشی از جامعه مطالبه گر نباشد اما وظیفه روابط عمومی است که به این مسائل رسیدگی کند و ایرادات را بررسی و قبل از اینکه موضوعات مردم جنبه بیرونی پیدا کند، این مسائل را به گوش مسئولان برساند تا چاره یابی شود.

وی افزود: نقش روابط عمومی یک نقش متفاوت و بسیار مهم است.

استعداد یابی کارکنان روابط عمومی

در ابتدای این جلسه سخنگوی شهرداری تهران و رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران گفت: یکی از ویژگی های روابط عمومی پرتلاش بودن و تخصص و خلاقیت است.

عبدالمطهر محمد خانی با بیان اینکه دلسوزی و شفقت از مهمترین ویژگی همکاران روابط عمومی است، افزود: دلسوزی ای که مدیران و کارکنان روابط عمومی برای سازمان خود و سایر کارکنان دارند، در سایر بخش ها دیده نمی شود.

وی ادامه داد: از ابتدای این دوره مدیریت شهری یکی از تلاشهایم این است که از ظرفیت دوستان روابط عمومی استفاده کنیم.

سخنگوی شهردار تهران با اشاره به اینکه در هفته روابط عمومی مسابقه ای بین 22 منطقه در حوزه های مختلف برگزار می شود، بیان کرد: همچنین یک برنامه بلند مدت استعدادیابی درباره همکاران شروع می شود تا کشف استعداد کنیم  تا استعدادهای مناسب را در این زمینه کشف کنیم و ارتقاء دهیم. مطمئن هستم که استعدادهای خوبی در این حوزه وجود دارد.

انتهای پیام/

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۷
کد خبر: 36330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 3 =