به گزارش خبرنگار شهر، صبح امروز به مناسبت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی جلسهای با حضور عبدالمطهر محمدخانی، سخنگو و رییس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران، علیرضا نادعلی سخنگو و عضو شورای اسلامی شهر تهران و نرگس معدنیپور رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران و جمعی از مدیران روابط عمومی برگزار شد.
محمدخانی در این جلسه نقش مهم روابط عمومی در اطلاعرسانی و تبیین موضوعات شهری برای شهروندان را یادآور شد و از آغاز فرایند استعدادیابی نیروهای روابط عمومی در آینده نزدیک خبر داد.
نادعلی، سخنگوی شورای شهر تهران هم در این نشست گفت: تمرکز روی کار انجام شده و اطلاع رسانی کارهای آینده از وظایف روابط عمومی هاست. جایگاه مشاوره روابط عمومی تعیین کننده است. آنچه در پیش است خیلی پررنگ است و عملکرد ما قابل اهمیت است.
وی ادامه داد: علاوه بر بحث رسانه مجبور به روانشناسی مخاطب هستیم. خیلیها معتقدند کار زیادی در شهرداری انجام میشود ولی مردم از آن بی اطلاع هستند.
نادعلی تصریح کرد: گاهی وقتها مجبوریم برشهای خلاقانه غیر مانوسی را برای تاثیر شگرف انتخاب کنیم. معمولا تعداد کارها در مناطق به حدی زیاد است که این اتفاق دشوار است.
سخنگوی شورای شهر تاکید کرد: در بسیاری از مواقع مشاوره به موقع مدیران روابط عمومی باعث عملکرد بهتر شهرداران و معاونان میشود. از مدیران روابط عمومی انتظار تعامل با شورا برای بهبود عملکرد مجموعه شهرداری تهران را دارم.
معدنی پور نیز پس از بازدید از تمام بخش های مرکز ارتباطات در جمع مدیران روابط عمومی مناطق و معاونت های شهرداری تهران با عرض تبریک و تشکر از مدیران این حوزه گفت: رسالت اطلاع رسانی و تمام اقداماتی که در حوزه های متعدد مدیریت شهری صورت میگیرد برعهده شما مدیران روابط عمومی است. در واقع شما منعکس کننده زحمات و خدمات حوزه شهری هستید.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه حوزه روابط عمومی بسیار تخصصی است مطرح کرد: گاهی اوقات با برخی اظهاراتی غیر کارشناسی در بعضی حوزه ها رو به رو هستیم که باید در جهت رفع آن اقدام کنیم.
وی با اشاره به اینکه روابط عمومی عنصری فرهنگی است، افزود: حوزه روابط عمومی در حقیقت همان حیطه فرهنگی و اجتماعی است. باید همکاران روابط عمومی شناختی کامل نسبت به ماموریت های شهرداری داشته باشند. به نحوی که باید نسبت به شناخت منطقه و معاونت مربوطه اهتمام ویژه بورزند.
معدنی پور تاکید کرد: اگر در این حوزه نگاه تخصصی نداشته باشد دچار آسیب می شویم. قطعا داشتن در کنار تخصص امری ضروریست.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با تاکید براینکه باید نسبت به ارتقا کارکنان حوزه روابط عمومی تلاش شود، گفت: نباید سطح مدیران روابط عمومی به سطح مدیر چهار خلاصه شود و باید از تجربیات این افراد در بخش های دیگر استفاده کنیم.
معدنی پور خاطر نشان کرد: روابط عمومی ها درحقیقت مشاورین شهردار، مدیران، معاونت ها و شرکت ها هستند، کما اینکه در گذشته نیز مدیران روابط عمومی در مناطق حکم مشاوری دریافت می کردند.
وی با بیان اینکه درنظر گرفتن بودجه یک در سه اتفاق مثبتی بود که با نگاه مثبت اعضای شورای شهر اسلامی همراه شد و به تصویب رسید، افزود: حضور مدیران روابط عمومی در بحث فصل بودجه و در جلسه دفاع از بودجه بسیار مهم است.
معدنی پور نقش روابط عمومی ها در بحث نامگذاری اماکن و معابر را بسیار موثر دانست و ادامه داد: فعال شدن کمیته های نامگذاری در مناطق و سازمانها بسیار حائز اهمیت است. کما اینکه در دوره های گذشته نیز کمیته های نامگذاری در مناطق فعال بودند.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان کرد: اساسا نامگذاری ها باید با درخواست شهروندان صورت بگیرد به نحوی که هویت و پیشینیه مناطق حفظ شود.
وی مطرح کرد: ما در شورای اسلامی شهر تهران نیز تمام مستندات را چک میکنیم که مبادا با نامگذاری ها به پیشینه و هویت محله بی توجهی شود.
معدنی پور تاکید کرد: در کمیسیون نامگذاری به پیوست های فرهنگی و اجتماعی به صورت ویژه توجه می شود و قرار شده در کوتاهترین زمان بررسی ها صورت بگیرد تا در اسرع وقت تصمیمات به دبیرخانه و مناطق ابلاغ شود.
وی اظهار کرد: باید در نامگذاری ها از نام چهره ها و شخصیت های معروف استفاده شود.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران افزود: عده ای می کوشند که عملکرد حوزه های اجرایی نظیر شهرداری ها و دولت را به حاشیه بکشانند اما ما باید با اطلاع رسانی صحیح این حواشی ها را خنثی کنیم و در راستای امید آفرینی هرچه بیشتر گام برداریم.
نظر شما