پیشرفت عملیات اجرایی سازه مستهلک‌کننده رودخانه کن

مدیرعامل شرکت خاکریزآب، از پیشرفت ۴۳ درصدی عملیات احداث سازه مستهلک کننده انرژی پایین دست تندآب در طرح ایمن‌سازی و ساماندهی رودخانه کن خبر داد.

به گزارش خبرنگار شهر به نقل از روابط عمومی معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، "سید مهدی پورهاشمی" در جریان بازدید میدانی از روند اجرای پروژه احداث سازه مستهلک کننده انرژی پایین دست تندآب در طرح ایمن سازی و ساماندهی رودخانه کن، از پیشرفت ۴۳ درصدی عملیات اجرایی این پروژه خبر داد و در عین حال بر لزوم رفع موانع فنی و اسنادی و همچنین تسریع در روند اجرایی پروژه تاکید کرد.

به گفته "پورهاشمی" موقعیت سازه مستهلک کننده در تقاطع رودخانه کن و بزرگراه فتح، پایین‌دست پل راه‌آهن بوده و عملیات اجرایی آن شامل ۲ مرحله انحراف آب، احداث سازه مستهلک‌کننده (شامل آستانه بتنی، حوضچه آرامش و دیوار حائل) و جاده دسترسی است؛ عرض سازه مستهلک‌کننده ۴۲ متر و ظرفیت حداکثر سیلاب عبوری از روی آن ۴۸۰ مترمکعب بر ثانیه است که براساس دوره بازگشت سیلاب ۲۰۰ ساله طراحی شده است.

این گزارش حاکیست؛ در جریان این بازدید میدانی که با حضور مهندسان مشاور پروژه برگزار شد، پیشرفت عملیات اجرایی در بخش‌های مختلف پروژه مورد پایش قرار گرفت و با توجه به لزوم کنترل شدت سیلاب‌های رودخانه کن و حفاظت از شن چاله‌های موجود در محدوده اجرای پروژه، تدابیری در جهت تسریع عملیات اجرایی اتخاذ شد.

انتهای پیام/

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵
کد خبر: 36421

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =