از امروز ۷ «شهردخت» در پایتخت پذیرای دختران جوان خواهند بود/شهردخت‌ها مکانی برای پیگیری فعالیت‌های نوآورانه شهری است

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران از فعالیت ۷ شهردخت در پایتخت خبر داد.

به گزارش خبرنگار شهر، مریم اردبیلی مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران در حاشیه آیین افتتاح یک شهردخت و سالن کنفرانس در بوستان بانوان منطقه ۱۹ و دو شهردخت در مناطق ۶ و ۲۰ که در پنجاه و پنجمین پویش امید و افتخار اتفاق افتاد، با حضور در جمع خبرنگاران گفت: قبل از این تنها یک مجموعه شهردخت در منطقه ۶ داشتیم و امروز نیز در مناطق ۱۹ و ۲۰ مجموعه شهر دخت را افتتاح می کنیم و در منطقه ۶ نیز شهردخت ۲ به بهره برداری می رسد؛ به جز این موارد در منطقه ۸ مجموعه ای بود که کاربری خیریه داشت و درباره آن تغییر کاربری انجام دادیم و به شهردخت تبدیل کردیم. علاوه بر این، یک شهردخت در منطقه ۲ به لحاط پیمانکار و کارکرد قابلیت افتتاح داشت، اما به دلیل مشکلات ایمنی امروز افتتاح نمی شود.

وی با بیان اینکه از امروز ۷ شهردخت در شهر تهران برای دختران مشغول به کار است، افزود: امید این است که طبق برنامه، زیرساخت شهردخت را در سال‌های آتی بر عهده مناطق بگذاریم .

اردبیلی با بیان اینکه زیرساختی به نام شهربانو در ۲۲ منطقه شهر داشتیم که الزامات و اقتضائات فراغتی و تفریحی برای خانمها در آن جا مهیا بود، ادامه داد: اما با نیازسنجی انجام شده به این نتیجه رسیدیم که فعالیت‌هایی وجود دارد که دختران تمایل دارند درگیر آن شوند که شامل فعالیت های اجتماعی، استارتاپی و کنشگری می شد. در واقع شهردخت فضاهای ویژه این فعالیت ها و پاتوق کنش های دخترانه است و فعالیت های نوآورانه شهری را پیگیری می کند.

انتهای پیام/

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۹
کد خبر: 36439

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 7 =