فعالیت‌های جدی شهرداری در حوزه کنشگری زنان و دختران را قدر بدانیم

رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی از فعالیت های شهرداری درحوزه زنان و دختران تقدیر کرد.

به گزارش خبرنگار شهر، تورج فرهادی شهردار منطقه ۱۹ در آیین افتتاح شهردخت و سالن کنفرانس بوستان بانوان منطقه ۱۹ و دو شهر دخت دیگر در مناطق ۲۰ و ۶ که در پنجاه و ششمین پویش امید و افتخار برگزار شد، اظهار کرد: قبل از آغاز سال ۱۴۰۲ در منطقه، دهکده فوتبال و مجموعه کوثر و دیگر مجموعه اقدامات فرهنگی و اجتماعی را داشتیم و امروز نیز افتتاح سالن کنفرانس بوستان بانوان و شهردخت منطقه را داریم.

وی ادامه داد: این سالن با ظرفیت ۹۵ نفر و با تمام امکانات لازم در اختیار بانوان منطقه قرار می گیرد و در کنار آن شهردخت را داریم که «شهردخت فناوری» است و در راستای منویات مقام معظم رهبری که نگاه ویژه ای به بحث فناوری و تولید دانش بنیان دارند و با رویکرد شهردار تهران این فضا در مناطق مختلف آماده می شود. این مجموعه شهردخت با فضای ۱۷۰۰ متری و در سه طبقه آماده شده است.

وی افزود: درباره پارک ولایت نیز نگاه شهردار تهران این است که یک پارک فناوری بزرگ با کارکرد ملی در آن داشته باشیم و در این راستا مشاورین در حال کارهای مشاوره ای و امکان سنجی هستند و به زودی عملیات اجرایی آن نیز شروع خواهد شد.

در ادامه این مراسم مریم اردبیلی مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران گفت: سال گذشته در روز دختر جمعی از کنشگران تهران در برج میلاد با حضور شهردار تهران در مراسمی شرکت کردند و آنجا بود که شهردار تهران قول ایجاد شهردخت هایی را در شهر دادند و امروز افتتاح ۳ شهردخت و تغییر کاربری یک مجموعه و تبدیل آن به شهردخت در منطقه ۸ را داریم.

وی با بیان اینکه زیرساخت شهردخت با رویکرد نوآوری طراحی شده، افزود: علاوه بر شهردخت منطقه ۱۹ ، افتتاح شهردخت منطقه ۲۰ را داریم که رویکرد شتابدهی نوآوری‌های اجتماعی و اقتصادی را دارد و در بحث ورزشی نیز یک ظرفیت ویژه برای منطقه ۲۰ ایجاد می کند و شهردخت ۲ در منطقه ۶ نیز افتتاح می شود. همچنین یک فضایی در منطقه ۸ که قرار بود کاربری خیریه داشته باشد را با بازسازی به شهردخت اختصاص دادیم .

فاطمه قاسمپور نماینده تهران و رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم بیان کرد: از شهردار و شهرداری تهران بابت عنایتی که به زنان و دختران دارند، تقدیر کنیم و حقیقتا نگاه تبدیل کردن شهرداری به یک سازمان خدمتگزار اجتماعی که به جدیت از سوی مدیران آن در حال پیگیری است، قابل تقدیر است؛ همچنین نگاهی که شهرداری به دختران دارد و اینکه معتقد است آنها کنشگرانی هستند که در حل مسائل اجتماعی و فرهنگی کشور دخیل هستند بسیار مهم است چراکه با این کار برای نقش های خودشان در خانواده آماده می شوند.

وی ادامه داد: اینکه شهرداری نزدیک به این دو سال فعالیت های جدی در این زمینه داشته است را باید قدر بدانیم؛ امیدواریم آن چیزی که درخور مردم تهران است، با جدیتی که شهرداری دارد هر چه زودتر محقق شود.

انتهای پیام/

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۴
کد خبر: 36441

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 9 =