طرح ۹گام، شامل مباحث علمی، تخصصی و تربیتی است

پس از افتتاح مجتمع تربیتی، آموزشی و درمانی یاور شهر ۹ که با حضور مدیران ارشد شهری و کشوری صورت گرفت مجموع ظرفیت ایجاد شده توسط شهرداری تهران در مجموع به حدود ۵هزار نفر رسید تا در قالب ۹ مرکز یاور شهر، بخش عمده ای از تعهدات شهرداری پایتخت برای ساماندهی معتادان متجاهر اجرا شده باشد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران، احمدی صدر در این خصوص می گوید: به جز اقدامات فیزیکی که شامل ۹مرکز یاور شهر با ۵۰۰۰ ظرفیت بوده ما طرح ۹گام ویژه مددجویان را پیاده کرده ایم. یکی از ضعف‌هایی که در گذشته وجود داشت این بود که متجاهرین پس از خروج از مراکز ماده ۱۶ مجدداً به خیابان‌ها و دامن اعتیاد بر می گشتند و درمان آنها بی نتیجه می‌ماند.

وی افزود: به همین دلیل ما برای تغییر مثبت در روند ساماندهی معتادین متجاهر، در طرح ۹گام، پیشنهاداتی را ارائه دادیم که مباحث علمی، تخصصی و تربیتی در آن گنجانده شده و هم اینکه رهنمودهای مقام معظم رهبری نیز در این طرح مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

اما اقدامات سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری در ساماندهی معتادین متجاهر کلانشهر تهران با نمره قبولی از سوی مهندس مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران همراه بوده است و رئیس شورای شهرتهران، عملکرد شهرداری پایتخت را درجمع آوری معتادان متجاهر مناسب ارزیابی کرد.

 مهدی چمران : یکی از معضلات امروزی شهرهای ما اعتیاد است

چمران با بیان اینکه مواد مخدر در دنیا به عنوان کالای سودآور با جرم و جنایت همراه است، اظهار کرد: این موضوع یکی از منابع درآمد فراوان و مناسبی است که عده‌ای از آن درآمد سرشاری دارند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اعلام اینکه در ایران آمار کشف بسیار بالاست، خاطرنشان کرد: عده زیادی در کشور به اعتیاد مبتلا هستند و یکی از معضلات امروزی شهرهای ما اعتیاد است. در این زمینه پدران و مادران وظیفه بزرگی بر دوش دارند که فرزندانشان گرفتار این آسیب بزرگ اجتماعی نشوند.

چمران افزود: بحث تربیتی و تربیت نسل زمان خود و آینده بسیار مهم است؛ چنانکه پیامبر اسلام(ص) هم برای تربیت انسان ها مبعوث شد.باید به بحث تربیتی که در شهرداری تهران گوشه‌ای از آن را دنبال کردیم، اشاره کنیم و امیدواریم در این موضوع به جایگاه خوبی برسیم.

وی ادامه داد: همچنین قرارگاهی در حوزه آسیب‌های اجتماعی ایجاد شده تا بحث معتادان متجاهر که از مشکلات شهر بود و برای نسل‌های جوان ما بدآموزی داشت را جمع‌آوری کند.بخشی از این مساله بر عهده شهرداری تهران گذاشته شد و امروز شاهدیم که وعده‌های داده شده تحقق یافته و شهرداری در این خصوص نمره قبولی گرفته است. در مسائل تربیتی جوانان، زنان و میانسالان کارهای خوبی انجام شده تا این افراد از این ورطه هولناک بیرون بیایند و در مسیر زندگی سالم قرار بگیرند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه تلاش دشمن در ازدیاد آسیب های اجتماعی و گسترش اعتیاد است، عنوان کرد: شایسته است که بیشتر تلاش کنیم و از کسانی که در این مسیر همکاری می کنند، تشکر کنیم. باید بعد از آموزش و تربیت، کاریابی برای آنها صورت پذیرد، چون در غیر اینصورت به حالت اول خود باز می گردند.

انتهای پیام/


 

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۶
کد خبر: 36448

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 11 =