۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۸
کد خبر: 36473
پارکینگ‌سازی‌ در تهران؛ آری یا نه!

جزئیاتی از جلسه کمیسیون عمران و حمل‌ و نقل درخصوص «بازنگری ضوابط پارکینگ‌ کاربری‌ها در کلانشهر تهران» مطرح شد.

به گزارش شهر، « بازنگری ضوابط پارکینگ‌ کاربری‌ها در تهران» در کمیسیون ماده ۵ و شورای ‌عالی ترافیک مطرح شده و درحال حاضر در صف شورای‌عالی معماری و شهرسازی قرار گرفته است. مسئله پارکینگ‌سازی در دوره‌های مختلف مدیریت شهری در دستور کار مدیران بوده است؛ حتی در دوره‌ای معاون شهردار سابق از نهضت پارکینگ‌سازی سخن به میان آورد، اما اتفاق قابل توجهی رقم نخورد. هرچند که در دوره فعلی مدیریت شهری هم این مهم در دستور کار قرار گرفته است. روز گذشته نشست کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر تهران با حضور مدیران شهری و اعضای شورای شهر، برگزار شد که در ادامه بدان می‌پردازیم.

لزوم تامین پارکینگ در پایتخت

پارکینگ‌سازی‌ در تهران؛ آری یا نه!


در  ابتدای این نشست سردار محمدرضا مهماندار، رئیس پلیس سابق راهور تهران، گفت: ما باید برحسب شرایط کشور و جامعه خودمان تصمیم‌گیری کنیم. اینکه گفته می‌شود دنیا دیگر به سمت پارکینگ‌سازی‌ نمی‌رود، حرف درستی است، اما آیا این امکان وجود دارد ما هم این راه را دنبال کنیم؟ تامین پارکینگ درحال حاضر امر مهمی است؛ بالاخره باید تکلیف خودروهای شهر مشخص شود.

مهماندار افزود: یکی از مشکلاتی که امروز در حوزه پارکینگ داریم به‌دلیل ضوابط زیادی است که در سال‌های گذشته طراحی شده و امروز دست و پاگیر شده‌اند. فعلا ۲۰ میلیون خودرو در کشور داریم اما نمی‌دانیم می‌خواهیم چه کنیم؟ نمی‌دانیم می‌خواهیم پارکینگ‌سازی  رامتوقف کنیم و یا خیر. بنابراین فعلا بهتر است اصول خودمان را طراحی و بعد در این‌باره تصمیم‌گیری کنیم.

پارکینگ‌سازی، محل اختلاف متخصصان شهرسازی و ترافیک

پارکینگ‌سازی‌ در تهران؛ آری یا نه!


سیدجعفر تشکری ‌هاشمی، رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر تهران، با اشاره به نتیجه نهایی نشست کمیسیون می‌گوید: یکی از مشکلاتی که در حوزه حمل‌ونقل و شهرسازی شهرداری وجود دارد مسئله پارکینگ است. اینکه نمی‌دانیم چه میزان پارکینگ مسکونی، تجاری، حاشیه‌ای و ... باید درنظر بگیریم و در این‌باره همیشه بین این دو بخش اختلاف نظر بوده است؛ برهمین اساس، نیاز بود یک جلسه مشترک میان حوزه حمل ‌و نقل و شهرسازی، مشاوران و مدیران این دو مجموعه تشکیل شود.

وی افزود: بیشتر به‌دنبال راه‌های حل مسئله بودیم. باید نزدیکی‌ای بین متخصصان ترافیکی و شهرسازی ایجاد کنیم چرا که گاهی دیدگاه‌های این دو با یکدیگر همخوانی ندارد، اما باید به سمت نزدیکی این دو دیدگاه برویم تا آینده بلندمدت‌تری را برای شهر درنظر بگیریم.

تشکری هاشمی بیان کرد: این جلسه فعلا در حد بیان نظرات کارشناسی مشاور معاونت شهرسازی بود. قرار این است که مشاور معاونت حمل‌ونقل نیز گزارش کارشناسی خود را ارائه دهد. در نهایت امیدوار هستیم که شاخص‌های هر دو معاونت در بحث پارکینگ‌سازی به یک نتیجه برسد تا مسئله پارک خودرو در شهر تعیین تکلیف شود و با یک الگوی واحد که مورد تأیید هر دو بخش است به وضعیت مطلوبی در شهر در حوزه پارکینگ برسیم.

منبع: همشهری

انتهای پیام/

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۸
کد خبر: 36473

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 1 =