رونمایی از دو کتاب فاخر هنری ایران و عثمانی در خانه موزه خوشنویسی سازمان زیباسازی

همزمان با روز بزرگداشت حکیم عمر خیام آیین رونمایی از کتاب‌های "گزیده‌هایی از هنر خوشنویسی ترکی" و "سازشناسی ایران و آناتولی در آثار نگارگری صفوی و عثمانی در خانه موزه خوشنویسی سازمان زیباسازی شهر تهران برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از اداره ارتباطات و امور بین‌الملل سازمان زیباسازی شهر تهران؛ همزمان با روز بزرگداشت حکیم عمر خیام آیین رونمایی از کتاب‌های "گزیده‌هایی از هنر خوشنویسی ترکی" و "سازشناسی ایران و آناتولی در آثار نگارگری صفوی و عثمانی" با حضور اساتید به‌نام حوزه هنر خوشنویسی از جمله: علی حیدری یساولی، محمدرضا بهزادی، علیرضا هاشمی‌نژاد و مهدی مکی‌نژاد، در خانه موزه خوشنویسی سازمان زیباسازی شهر تهران برگزار شد.

همچنین در ادامه این مراسم سخنرانان به نزدیکی هنر ایرانی و عثمانی و تبادلات زیاد فرهنگی و هنری در عصر صفوی و عثمانی تاکید  و شناخت تاریخ هنر همسایه‌های ایران در آن دوران را راهی برای شناخت جامع تاریخ هنر ایران دانسته‌اند.

 بر اساس این گزارش؛ این کتاب‌ها به سیر تاریخی آثار خوشنویسان و بیان شجره‌نامه خطاطان عثمانی و سیر تطور تاریخی موسیقی و سازشناسی عصر صفوی و عثمانی از روی نگارگری‌های آن دوران پرداخته‌است.

انتهای پیام/

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۶
کد خبر: 36489

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 1 =