بهره برداری از ٢ کارخانه جدید تولید آسفالت در تهران

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران گفت: کارخانه‌های آسفالت جدیدی در شرق و غرب تهران احداث و جایگزین کارخانه‌های فرسوده گذشته می‌شوند.

مسعود حق‌لطفی مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران درخصوص بررسی‌های میزان آلودگی کارخانه‌های آسفالت اعلام کرد: زمانی که کارخانه ساخته می‌شود، کارشناسان سازمان محیط زیست به صورت ماهانه بر فعالیت آن کارخانه‌ها نظارت و رعایت استانداردهای آلایندگی را بررسی می‌کنند. با این وجود، کارخانه‌های جدیدی در شرق و غرب تهران احداث و جایگزین کارخانه‌های فرسوده گذشته می‌شوند که آلودگی به مراتب کمتری نسبت به کارخانه‌های مورد تایید محیط زیست خواهند داشت.

وی در ادامه افزود: طبق بررسی‌های صورت گرفته ۸۰ هزار خودروی سنگین باید برای انتقال آسفالت تولیدی غرب تهران به شرق پایتخت، حدود ۱۴۰ کیلومتر را طی کنند. متوسط مصرف گازوئیل آن‌ها حداقل ۴۰ لیتر است که آلایندگی بسیاری تولید می‌کند؛ بنابراین در حال راه‌اندازی کارخانه آسفالت به‌روز و مجهزی در شرق تهران هستیم که این کارخانه آسفالت یک پنجم استاندارد تایید شده در ایران آلودگی تولید می‌کند. همچنین در غرب تهران، یک کارخانه مشابه جایگزین یکی از کارخانه‌های فرسوده تولید آسفالت خواهد شد.

حق‌لطفی با اشاره به ظرفیت تولید هر کارخانه بیان کرد: هر کارخانه تولید آسفالت ۲۶۰ تن در ساعت تولید می‌کند. معمولا برای ۱۰ ساعت مفید در روز بین ۲۵۰۰ تا ۳ هزار تن تولید خواهند داشت.

حق‌لطفی با بیان اینکه سال گذشته ۷۵۰ هزار تن تولید آسفالت داشتیم، اظهار داشت: در شهر تهران کارخانه‌های قدیمی وجود دارد. پس از ورود دو کارخانه جدید و تازه نفس در پایتخت، جایگزین کردن کارخانه‌های قدیمی با جدید را در دستور کار خواهیم گذاشت.

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران با اشاره به اینکه کل شبکه معابر سطح شهر تهران ۱۱۰ میلیون مترمربع وسعت دارد، بیان کرد: با توجه به اینکه عمر مفید آسفالت ۱۰ سال است، هر ۱۰ سال ۱۱۰ میلیون متر مربع آسفالت مورد نیاز است. باید به نسبت استهلاک آسفالت پایتخت سالانه ۱۰ درصد آن‌ها روکش و بهسازی شود. این موضوع در صورتی است که سطح شهر افزایش پیدا نکند و طرح توسعه نداشته باشیم.

حق‌لطفی در پاسخ به اینکه آیا کیفیت و روند بهسازی روکش آسفالت در منطقه شرق تهران با توجه به راه‌اندازی کارخانه جدید حوالی محدوده بوستان سرخه حصار افزایش می‌یابد، عنوان کرد: قطعا افزایش کیفیت اجرای آسفالت در شرق تهران را شاهد خواهیم بود. البته برآورد ما برای نیاز مناطق شرقی تهران اعم از مناطق ۱۳، ۱۴، ۱۵، ۴ و ۱ به طور متوسط و سالانه نیم میلیون تن است. کارخانه در حال احداث در شرق تهران، نیاز آسفالت این مناطق را تا ۵۰۰ هزار تن تامین خواهد کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰
کد خبر: 36530

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 10 =