احداث ال.آر.تی به مقصد وردآورد/ افق بهره‌مندی از صنعت ریلی در کشور روشن است

شهردار تهران با تاکید بر اینکه افق بهره‌مندی از صنعت ریلی در کشور ما روشن است، گفت: در شهرداری تهران به دنبال افزایش قدرالسهم حوزه ریلی در حمل‌ونقل‌های شهری هستیم. البته پیش از این با هوشمندسازی تهران باید نیاز مردم به رفت‌وآمد در درون شهر برای دریافت و ارایه خدمات کاهش یابد.

به گزارش خبرنگار شهر، هشتمین کنفرانس بین‌المللی پیشرفت‌های اخیر در مهندسی راه آهن صبح امروز-سه شنبه دوم خرداد ۱۴۰۲- در دانشگاه علم و صنعت با حضور شهردار تهران برگزار شد.

در این کنفرانس زاکانی گفت: بالاترین مشکلات شهر تهران ترافیک، آلودگی هوا و بدمسکنی و بی مسکنی است. ریشه‌ی بخش عمده‌ای از این مشکلات به حمل و نقل و زیرساخت‌های محدود آن ‌در تهران برمی‌گردد. به نحوی که اکنون تنها ۳۴ درصد از رفت‌وآمدهای درون شهری با وسایل حمل‌ونقل عمومی انجام می‌شود.

تلاش برای آغاز عملیات احداث خط ۹ در سال جاری

زاکانی افزود: برای بهبود وضعیت حمل‌ونقل عمومی هدفگذاری شده بود تا سال ۱۴۲۰، خطوط ۱۱ گانه مترو شهر تهران با ۳۲۷ ایستگاه و ۴۵۳ کیلومتر طول افتتاح شود، اما با این وجود در تلاشیم برای حل مشکلات مردم زودتر و تا سال ۱۴۰۸ به این افق برسیم. عملیات ساخت خط ده مترو امسال و خط ۸ و ۱۱ نیز در سال آینده آغاز می‌شود. همچنین امیدواریم با تکمیل فرآیندهای لازم عملیات احداث خط ۹ نیز در سال جاری شروع شود.

شهردار تهران تاکید کرد: در کنار این هدفگذاری، فرآیند تکمیل ۷ خط نخست مترو تهران نیز پیگیری می‌شود که در نتیجه آن مطلوبیت استفاده از مترو تهران ۶۰ درصد افزایش پیدا می‌کند.

تهران روزانه پذیرای ۴ میلیون مسافر است

زاکانی ادامه داد: روزانه تهران پذیرای ۴ میلیون نفر مسافر است، بخش عمده‌ای از این مسافران باید به وسیله‌ی خطوط ریلی جابه‌جا شوند، به همین جهت دنبال اتصال شهرهای پیرامونی به تهران با راه آهن هستیم، به عنوان مثال تا شهریور امسال با افتتاح ایستگاه پرند این شهر به تهران از طریق ریل متصل خواهد شد. یا در مثالی دیگر مطابق مصوبه هیات دولت قرار است شهر ورامین در آینده‌ای نزدیک به جای راه‌آهن از طریق مترو به تهران متصل شود.

ایجاد خط ال ار تی به محدوده وردآورد

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود گفت: سایر الگوهای حمل‌ونقل ریلی نیز در تهران به کار گرفته خواهد شد به عنوان مثال بناست به جای خط نخست بی آر تی، خط تراموا از ترمینال شرق تا میدان آزادی برای جابه‌جایی مسافران کشیده شود و ظرف زمانی تکمیل این خط نیز از آغاز پروژه یکسال و هشت ماه است. همچنین در رابطه با گسترش ال ار تی از ترمینال شرق به اتوبان همت و پس از آن وردآورد اخیرا اقدامات تحقیقاتی را آغاز کرده‌ایم.

زاکانی تاکید کرد: خوشبختانه فناوری سیگنالینگ‌ نیز در کشور ما بومی شده‌است و ما هم به جز خطوط ۱ و ۲ مترو از این فناوری به صورت بومی استفاده می‌کنیم. تمامی این موارد نشان می‌دهد افق بهره‌مندی از صنعت ریلی در کشور ما روشن است و در شهرداری تهران نیز ما به دنبال افزایش قدرالسهم حوزه ریلی در حمل‌ونقل‌های شهری هستیم. البته پیش از این با هوشمند سازی تهران باید نیاز مردم به رفت‌وآمد در درون شهر برای دریافت و ارایه خدمات کاهش یابد.

انتهای پیام/

۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۵
کد خبر: 36618

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 10 =