خروج باربری‌ها از تهران با تامین زمین و انشعبات مورد نیاز ؛ در آینده‌ای نزدیک

روحانی گفت: امیدواریم بتوانیم در یک زمانبندی مشخص با تامین زمین مناسب و انشعابات مورد نیاز، باربری‌ها را به خارج از تهران منتقل و ساماندهی کنیم.

به گزارش خبرنگار شهر، سید مرتضی روحانی؛ شهردار منطقه ۱۶ در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت موضوع ساماندهی باربری ها و باراندازها در این منطقه اظهار کرد: ۴۰ درصد از بارگیری ۲۲ منطقه تهران در منطقه ۱۶ انجام می‌پذیرد به طوری که در منطقه ۱۶ شاهد گاراژهای بزرگی هستیم؛ به عنوان مثال یک گاراژ بزرگ با مساحت ۲۰ هزار متر مربع در این منطقه قرار دارد.

وی با اشاره به مشکلات مطرح شده از سوی شهروندان درخصوص ایجاد بار ترافیکی در منطقه ۱۶ و تردد ماشین‌های سنگین در ارتباط با باربری‌ها گفت: در همین ارتباط ما با شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران قراردادی را در خصوص نصب دوربین‌های هوشمند نظارتی و نصب آنها در مسیر تردد ماشین‌های سنگین بسته‌ایم که ۱۳ میلیارد تومان هزینه نصب دوربین‌های هوشمند است.

روحانی با بیان اینکه در حال حاضر تردد خودروهای باربری و سنگین از ساعت ۲۲ شب تا ۵ صبح بلامانع است، تصریح کرد: با توجه به اینکه مشکلاتی در خصوص تردد خودروها در زمان روز نیز وجود داشت به همین جهت تمهیداتی انجام شد که دو ساعت در روز و دو ساعت در عصر شاهد تردد ماشین‌های سنگین و باری باشیم و غیر از زمان‌های اشاره شده به هیچ عنوان ماشین‌های سنگین نمی‌توانند در سطح منطقه تردد داشته باشند و در صورت انجام این کار، قطعا توسط پلیس جریمه خواهند شد.

شهردار منطقه ۱۶ با اشاره به مسیر تردد خودروها با ماشین‌های باربری گفت: مسیری که برای این ماشین‌ها در طرح نظر گرفته شده عبارت از بزرگراه آزادگان، تندگویان، بعثت و در نهایت خیابان رجایی به سمت باربری ها خواهد بود.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده در حال حاضر یک دوربین هوشمند در محل تردد ماشین‌های سنگین باربری نصب شده ضمن اینکه قرار است ۱۹ دوربین دیگر در خروجی باربری‌ها نصب شود تا زمان تردد ماشین‌های سنگین و باربری ثبت و ضبط شود.

روحانی در پایان خاطرنشان کرد: در کوتاه مدت این کار را انجام خواهیم داد و در بلندمدت قرار است باربری ها به خارج از شهر تهران منتقل شوند. در همین ارتباط جلساتی از سوی شرکت ساماندهی و اتحادیه باربری‌ها برگزار شده و امیدواریم بتوانیم در یک زمانبندی مشخص با تامین زمین مناسب و انشعابات مورد نیاز، باربری‌ها را به خارج از تهران منتقل و ساماندهی کنیم.

انتهای پیام/

۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۰
کد خبر: 36665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 2 =