بهره‌برداری از پنج ایستگاه در خط ۶ مترو تا پایان سال

رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهرداری باید امسال در خط ۶ تعداد پنج ایستگاه جدید را به بهره‌برداری برساند و به شهروندان تحویل دهد.

به گزارش شهر، چهارشنبه سوم خرداد ماه چهارمین رویداد" طرح رصد ۲ " با هدف رصد پروژه‌های بزرگ مقیاس شهری و بررسی مسائل و چالش‌های سازمان‌ها و شرکت‌های شهرداری تهران با بازدید میدانی اعضای کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران از خطوط ۶ و ۷ مترو برگزار شد.

میثم مظفر رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به رویکرد جدید کمیسیون برنامه و بودجه در طرح رصد ۲ مبنی بر توجه به پروژه های بزرگ مقیاس شهری در کنار پروژه های توسعه محلی تشریح کرد: بدون تردید اولویت اول شورا و شهرداری امسال در حوزه شرکت راه آهن شهری تهران و شرکت بهره برداری مترو، تکمیل و تجهیز خط ۶ و ۷ مترو است.

وی ادامه داد: طبق برنامه ریزی و زمانبندی که با شهرداری تهران در بودجه سال ۱۴۰۲ داشته ایم، کار تکمیل خط ۶ و خط ۷ مترو تهران تا پایان امسال باید به پایان برسد.

مظفر با بیان اینکه شهرداری باید امسال در خط ۶ افتتاح ۵ ایستگاه جدید را محقق کند، یادآور شد: مقرر شده سه ایستگاه جدید شامل ایستگاه های شهدای کن، شهران و شهر زیبا تا پایان مرداد ماه به بهره برداری برسد و ۲ ایستگاه جدید دیگر شامل ایستگاه آیت الله کاشانی و ایستگاه کوهسار نیز در نیمه دوم سال جاری می بایست تحویل شهروندان تهران شود که در مجموع با افزایش ۵/۵ کیلومتری این خط همراه خواهد بود.

رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: اگر شهرداری بتواند منابع مازاد را تامین کند در محور جنوبی خط ۶ فاز تکمیلی و توسعه ای نیز پیش بینی شده که شامل اتصال ایستگاه مترو دولت آباد به حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) به طول ۶/۵ کیلومتر است.

مظفر با اشاره به بازدید از خط ۷ مترو، تصریح کرد: برنامه و زمانبندی امسال مدیریت شهری در خط ۷ مترو تهران، افزایش ۲ کیلومتری خطوط فعلی است که می بایست با تکمیل ۲ ایستگاه جدید شامل ایستگاه میدان کتاب در سعادت آباد و ایستگاه ورزشگاه تختی در منطقه ۱۵ تا پایان سال جاری مورد بهره برداری قرار گیرد.

رئیس کمیته بودجه تاکید کرد: انتظار داریم که تامین و تخصیص نقدینگی و منابع مالی به عنوان اولویت مدنظر شورای اسلامی شهر تهران مورد توجه باشد؛ چراکه بدون تردید تکمیل، تجهیز، بهره برداری و توسعه خطوط ۶ و ۷ به عنوان اولویت اول تعیین شده در برنامه امسال مترو مدنظر است.

انتهای پیام/

۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۹
کد خبر: 36714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 2 =