۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۴
کد خبر: 36718

آزادسازی خرمشهر تمثیلی از مقاومت در جنگ‌های نابرابر

نوید خاصه‌باف- سرپرست سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران
 آزادسازی خرمشهر تمثیلی از مقاومت در جنگ‌های نابرابر

سوم خردادماه، سالروز فتح خرمشهر که روز مقاومت، ایثار و پیروزی نام گرفته، یادآور مجاهدت رزمندگان اسلام است که با حماسه‌آفرینی، پیروزی را پدید آوردند و در اوج ایثار، از خودگذشتگی و در عین حال مظلومیت، منتهای توکل و همت را رقم زدند و این روز را برای همیشه در تاریخ میهن عزیزمان ماندگار کردند.

سوم خرداد برای ملت بزرگ و شریف ما یاد آور روزهای سختی است که از میان آتش و گرد و غباری که بر اثر شلیک‌های پی در پی زمینی و هوایی به پا خواست یادمان بیاندازد که چرا در این جولانگه تیر و ترکش عزیزانمان جان خود را بر کف گرفته و سر از پا ‌نشناختند و با ایثار جان خود از عزت و شرف این خاک دفاع کردند.

آنچه در این میان مهم است نمایش تأثیر مقاومت بر اراده و همت مبتنی بر تعالیم الهی و دینی و انقلابی است و قطع به‌یقین آزادسازی خرمشهر تمثیلی برای نمایش ثمره و نتیجه مقاومت در جنگ‌های نابرابری است که بیش از چند دهه تمامی مناسبات و شرایط زندگی مردم کشور را تحت‌الشعاع قرار داده است.

و اما امروز بعد از گذشت سال ها همچنان جنگ بی رحمانه و تحمیلی بر علیه مردم و ملت عزیز ما ادامه دارد. با این تفاوت که این بار خبری از تیر و ترکش نیست و عرصه نبرد ما جنگ اقتصادی است.

تجربه تاریخی ملت‌ها در تقابل و تنازعات بین‌المللی نشان داده که هزینه تعامل با نظام استکبار و نظام سلطه جهانی به‌مراتب بیشتر از هزینه مقاومت، ایستادگی و پایداری بر مسیر درست استقلال‌طلبی و آزادی‌خواهی است و این مسئله در جنگ ترکیبی و اقتصادی که دشمن در سال‌های اخیر علیه ملت و کشور ایران اسلامی به وجود آورده نمود بیشتری یافته است.

فشارهای بین‌المللی، محدودیت‌های مالی در مناسبات خارجی، تحریم‌های ناجوانمردانه اقتصادی و عدم انتقال دانش، تجربه و تکنولوژی از سوی نظام سلطه در چند دهه اخیر به‌طور مستقیم معیشت و زندگی مردم را متأثر ساخته و دغدغه‌هایی را برای هم‌میهنانمان فراهم آورده است؛ اما این جنگ و ستیز تا غلبه اراده ملت ایران بر زیاده‌خواهی‌های بی‌منطق نظام ظالم همچنان ادامه دارد و خوشبختانه توفیقات بسیاری در این فضا ایجاد شده که افتخارآمیز، غرورآفرین و مبهوت‌کننده بوده است.امید است با تلاش مضاعف و حضور جهادی و فعال جوانان و پیشتازان در این عرصه، بتوانیم با توکل به خداوند و توجه به رهنمودهای رهبر عزیز و فرزانه، همچون گذشته مدال زرینی از مقاومت خود در این نبرد نوین برای آیندگان به جای بگذاریم.

۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۴
کد خبر: 36718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 13 =