با پیگیری فساد صورت‌گرفته در ادوار پیشین ۲۰هزارمیلیاردتومان از اموال شهرداری احیا شد/ بهره‌مندی از ظرفیت‌ بازچرخانی آب با هدف جلوگیری از فرونشست زمین

شهردار پایتخت با بیان اینکه با توجه به شرایط جنوب غرب تهران تلاش می‌کنیم با افتتاح پروژه‌هایی چون تصفیه‌خانه خلیج فارس از ظرفیت‌ بازچرخانی آب برای آبیاری فضای سبز تهران بهره بگیریم، گفت: در تصفیه‌خانه خلیج فارس آب به صورت بیولوژیک و باکیفیت تصفیه و از ‌پساب و لجن آن برای تولید کود و سایر مواد استفاده می‌شود.

به گزارش خبرنگار شهر، در حاشیه آیین افتتاح تصفیه‌خانه خلیج فارس علیرضا زاکانی در جمع خبرنگاران حاضر شد و در پاسخ به سوالی پیرامون طرح‌های مدیریت منابع آب در شهر تهران گفت: سال ۱۴۰۰ ظرفیت بازچرخانی آب در تهران نه میلیون متر مکعب بود، این آمار سال گذشته به ۱۹ میلیون رسید و امسال هم مطابق تمهیداتی که با وزارت نیرو اندیشیده‌ایم بناست ظرفیت بازچرخانی آب را ۳۰ میلیون متر مکعب دیگر افزایش دهیم.

زاکانی افزود: مطابق افق ۱۴۱۰، باید سالانه در تهران ۱۴۵ میلیون متر مکعب از آب مورد نیاز به وسیله فرایند بازچرخانی تامین شود. در فاز نخست پروژه تصفیه‌خانه خلیج فارس روزانه دو هزار متر مکعب آب بازچرخانی می‌شود، با تکمیل پروژه تا پایان سال این رقم به هفت هزار متر مکعب می‌رسد و در مجموع پیش‌ببنی می‌کنیم سالانه حدود دو و نیم میلیون متر مکعب آب در این تصفیه‌خانه بازچرخانی شود.

وی در ادامه تاکید کرد: با توجه به شرایط جنوب غرب تهران تلاش می‌کنیم با افتتاح پروژه‌هایی چون تصفیه‌خانه خلیج فارس از ظرفیت‌ بازچرخانی آب برای آبیاری فضای سبز تهران بهره بگیریم و دیگر به سراغ استفاده از چاه‌های آب زیر زمینی نرویم. در این تصفیه‌خانه آب به صورت بیولوژیک و با کیفیت تصفیه و از ‌پساب و لجن آن برای تولید کود و سایر مواد استفاده می‌شود.

با پیگیری فساد صورت گرفته در ادوار پیشین ۲۰ هزار میلیارد تومان از اموال شهرداری را احیا کردیم

پس از این زاکانی در پاسخ به سوال دیگری پیرامون مبارزه با فساد در مجموعه تحت مدیریت خود گفت: فساد در شهرداری تهران به ۳ دسته تقسیم می‌شود؛ نخست مواردی که مرتبط به گذشته است و شهرداری در آن متضرر شده، در همین رابطه با پیگیری‌های صورت گرفته و بررسی تخلف‌ها حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان از اموال شهرداری را احیا کردیم. علاوه براین با پیگیری‌های صورت گرفته ۱۱۰ مجموعه متعلق به شهرداری که با فساد واگذار شده بود را با رقمی معادل ۹ هزار میلیارد تومان بازپس گرفتیم.

پیگیری قرارداد نادرست پروزه بام لند به ارزش ۱۵ هزار میلیارد تومان

شهردار تهران افزود: پیگیری پرونده‌های فسادی که متعلق به گذشته‌است امسال نیز ادامه پیدا خواهد کرد و رقمی بیش از مواردی که تاکنون احیا کردیم با پیگیری پرونده‌ها به بیت‌المال بازخواهد گشت. در رابطه با پرونده بام لند نیز با ارزش ۱۵ هزار میلیارد تومان قراردادی نادرست داشت که با پیگیری به قرارداد آن خاتمه دادیم.

شهردار پایتخت ادامه داد: دسته دوم‌ فساد در شهرداری مربوط به برخی سیستم‌های معیوب و آسیب‌زا می‌شود. در مقابله با این نوع فساد یکی از بزرگ‌ترین اقدامات تحولی شهرداری تهران فنی شدن نظارت سیستمی بود.

زاکانی افزود: در دوره‌های قبلی مالک ساختمانی واقع در منطقه ۶ با استفاده از ضعف سیستم و تبانی با کارشناس شهرداری دست در پرونده برده و قیمت ساختمان را به جای ۱۲۷ میلیارد تومان در پایان کار ۷ میلیارد اعلام کردند. با کشف این فساد و به روزرسانی قیمت ساختمان اخیرا موفق شدیم حدود ۸۴۰ میلیارد تومان از سرمایه‌ای که با فساد به خزانه شهرداری سال‌های قبل وارد نشده بود را از مالک بازپس بگیریم.

کاهش ارتباط مستقیم با شهروندان با ارایه خدمات سیستمی در شهرداری

شهردار تهران در ادامه گفت: بخش سوم فساد در شهرداری مربوط به خرده تخلفات کارکنان مانند دریافت رشوه و… است. برای مبارزه با این نوع فساد علاوه بر آموزش کارکنان، در تلاشیم ارایه خدمات شهرداری را سیستمی کنیم تا در نتیجه آن ارتباط مستقیم کارمندان با ارباب رجوع کاهش یابد و احتمال وقوع خرده فساد توسط کارکنان به حداقلی‌ترین حالت ممکن خود برسد.

زاکانی در پایان پیرامون حواشی دستگیری برخی از کارکنان شهرداری به جرم فساد هم تاکید کرد: شهرداری تهران در مبارزه با فساد پیشرو است و برخلاف آنچه در رسانه‌ها بازنمایی شد، فساد ۵ نفر از کارکنانی که دستگیر شدند ابتدای امر به وسیله خود مجموعه شهرداری کشف شد. هیچ کدام از این ۵ نفر عضو دفتر شهردار نبودند و از دفتر من تنها یک نفر آن هم نه به دلیل فساد مالی بلکه با اتهام دیگری یعنی خرید غیر قانونی اسلحه دستگیر شده‌است. آنگونه که بنده پیگیر شدم فرد فروشنده به این کارمند خاطی وعده داده بود در آینده نیز مجوز حمل سلاح را برای وی می‌گیرد و او نیز با چنین تصوری دست به این اقدام غیر قانونی زده‌است.

انتهای پیام/

۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۳
کد خبر: 36816

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 14 =