نظارت بر تاکسی‌های اینترنتی در انتظار سامانه سماس

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران در مورد نحوه نظارت بر تخلفات رانندگان مسافربرهای اینترنتی توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش شهر، علیرضا قنادان، مدیرعامل مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران درباره نحوه‌ نظارت بر تاکسی‌های اینترنتی بیان کرد: در آیین‌نامه نظارتی این تاکسی‌ها که از سوی وزارت کشور تأکید شده تخلفات آنها در دو قالب صنفی و حمل و نقلی تعریف شده است که جدول مشخصی دارد و البته قابلیت تکمیل شدن را نیز دارد.

او افزود: عمده مشکلاتی که مردم از آنها ناراضی هستند همچون درخواست مبلغ بالاتر، پیاده یا سوار کردن در محل‌های نامناسب و غیره مربوط به حوزه تخلفات صنفی می‌شود که مطابق آیین‌نامه باید این تخلف برابر قانون نظام صنفی در اتحادیه‌ها و اتاق اصناف مورد رسیدگی قرار گیرد.

قنادان گفت: برخی تخلفات که مربوط به وضعیت راننده و خودرو است همچون نداشتن معاینه فنی، رعایت نکردن پروتکل‌های حمل و نقل و غیره مربوط به شاخه تخلفات حمل و نقلی است که رسیدگی به این تخلفات به مانند نحوه رسیدگی به تخلفات شرکت‌های بخش خصوصی است و نظارت برآنها از طریق سامانه سماس وزارت کشور انجام می‌شود.

به گفته او؛ بر اساس اطلاعات ما، طراحی این سامانه در مراحل نهایی قرار دارد و پس از برقراری دسترسی شهرداریها، در آنجا تمام اطلاعات سفر، خودرو و غیره درج می شود تا بتوانیم مستندتر با تخلفات احتمالی برخورد کنیم که البته این سامانه در مراحل پایانی قرار دارد و امیدواریم از سوی وزارت کشور هرچه سریع‌تر به چرخه نظارت وارد شود.

به گزارش شهر و به نقل از ایسنا، سامانه سماس، مطابق با دستورالعمل نظارت بر چگونگی فعالیت ارائه دهندگان خدمات هوشمند مسافر توسط وزارت کشور برای ثبت برخط اطلاعات سفرها طراحی شده است.

۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۲
کد خبر: 3682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 5
    • نظرات در صف انتشار: 2
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • غلا مرضافریور RO ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
      0 0
      خب این چه مشکلی ازماتاکسی ها حل میکند؟ من که درآمدم به حداقل رسیده من آقای قنادان به فکرماباش برای معیشت روزانمان هم به مشکل خوردیم
    • JP ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
      0 0
      بهتر بود رییس تاکسیرانی بجای این برنامه از تاکسی ها استفاده کند هم مردم درامنیت باشن وهم تاکسی ها امرار معاش کنن وهر کاری سرجای خودش باشه باید قبول کنید تاکسی درتمام دنیا به اینصورت کار میکنه فقط توایران مثل اتوبوس ازش استفاده میشه
    • IR ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
      0 0
      با سلام خدا یش سازمان تاکسی رانی تا امروز هیچ حمایتی از تاکسیداران نکرده فقط بجز گرفتن پول از تاکسیداران کاری بلد نیست
    • علی IR ۰۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
      0 0
      چی بگم واللا . بیاد اینم روش. الهی به امید خودت
    • محمد جواد جعفری IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
      0 0
      با سلام لطفا آقای ریئس تاکسیرانی تمام وقت خود را برای نظارت وساماندهی تاکسی ها بگذارند تا بی نظمی تاکسی ها را در سطح شهر جمع کند تاکسی هایی که سطح شهر را ملک شخصی خود میدانند هر جا دلشان میخواهد مسافر سوار وپیاده میکنند حتی وسط خیابان روی خط عابر پیاده ورودی کوچه وخیابان