به گزارش شهر، علیرضا قنادان، مدیرعامل مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران درباره نحوه نظارت بر تاکسیهای اینترنتی بیان کرد: در آییننامه نظارتی این تاکسیها که از سوی وزارت کشور تأکید شده تخلفات آنها در دو قالب صنفی و حمل و نقلی تعریف شده است که جدول مشخصی دارد و البته قابلیت تکمیل شدن را نیز دارد.
او افزود: عمده مشکلاتی که مردم از آنها ناراضی هستند همچون درخواست مبلغ بالاتر، پیاده یا سوار کردن در محلهای نامناسب و غیره مربوط به حوزه تخلفات صنفی میشود که مطابق آییننامه باید این تخلف برابر قانون نظام صنفی در اتحادیهها و اتاق اصناف مورد رسیدگی قرار گیرد.
قنادان گفت: برخی تخلفات که مربوط به وضعیت راننده و خودرو است همچون نداشتن معاینه فنی، رعایت نکردن پروتکلهای حمل و نقل و غیره مربوط به شاخه تخلفات حمل و نقلی است که رسیدگی به این تخلفات به مانند نحوه رسیدگی به تخلفات شرکتهای بخش خصوصی است و نظارت برآنها از طریق سامانه سماس وزارت کشور انجام میشود.
به گفته او؛ بر اساس اطلاعات ما، طراحی این سامانه در مراحل نهایی قرار دارد و پس از برقراری دسترسی شهرداریها، در آنجا تمام اطلاعات سفر، خودرو و غیره درج می شود تا بتوانیم مستندتر با تخلفات احتمالی برخورد کنیم که البته این سامانه در مراحل پایانی قرار دارد و امیدواریم از سوی وزارت کشور هرچه سریعتر به چرخه نظارت وارد شود.
به گزارش شهر و به نقل از ایسنا، سامانه سماس، مطابق با دستورالعمل نظارت بر چگونگی فعالیت ارائه دهندگان خدمات هوشمند مسافر توسط وزارت کشور برای ثبت برخط اطلاعات سفرها طراحی شده است.
نظر شما