همدلی و همگرایی رمز پیروزی و موفقیت در همه عرصه هاست

مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اینکه هویت، فرهنگ و تاریخ ملت ایران بر مبنای اصالت، اعتقاد راسخ و خلوص نیت شکل گرفته است،گفت: وحدت و همدلی بخشی از هویت ملت مسلمان ایران است و تجربه دوران دفاع مقدس به خوبی نشان داد که این همدلی و همگرایی رمز پیروزی و موفقیت بوده است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران، انارکی محمدی در مراسمی که به مناسبت ۳ خرداد (سالروز آزادسازی خرمشهر) با حضور عبدالجبار کاکایی و محمد امین اکبری  از شاعران و نویسندگان معاصر و ناصر خادمی ازرزمندگان دوران دفاع مقدس و امیر قاسمی، سرپرست ستاد گردشگری شهرداری تهران؛ در خانه موزه اخوان ثالث برگزار می شود؛گفت: زنده نگه داشتن یاد و خاطرات دوران دفاع مقدس به ویژه حماسه فتح خرمشهر و انتقال پیام آن به نسل جدید یک ضرورت مهم محسوب می شود تا جوانان آن روحیات را به عنوان الگوی خود قرار دهند.

وی به استفاده از ظرفیت هنر برای زنده نگهداشتن یاد و خاطرات دوران دفاع مقدس اشاره و خاطر نشان کرد:سوم خرداد به لحاظ دفاعی، سیاسی و ارزشی نقطه عطفی در تاریخ کشور ما به شمار می آید لذا این مناسبت های ملی فرصت مغتنمی برای توجه به ارزش های دفاع مقدس و حماسه آفرینی ایثارگران، شهدا، جانبازان و رزمندگان اسلام  در قالب های هنری است.

مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با تاکید براینکه آزادسازی خرمشهر از حماسه های هویت ساز در تاریخ انقلاب اسلامی است، بیان داشت: باید از همه ابزارها برای انتقال این حماسه غرور آفرین و این باور ملی و اسلامی به نسل‌های آینده استفاده کنیم.

وی هنر را با توجه به گسترده فعالیت و جامعه هدف فراوان آن، یکی از  ابزارها برای انتقال فرهنگ و ارزش‌ها عنوان و تصریح کرد: باید از زبان هنر در همه ابعاد و بخش‌های آن برای روایت گری این حماسه الهی استفاده کنیم.

انارکی محمدی در ادامه با اشاره به اینکه خانه موزه اخوان ثالث متعلق به اهل فرهنگ و هنر است، بیان داشت: حماسه سوم خرداد، فداکاری، از خود گذشتگی و رشادت رزمندگان و مردم خرمشهر با هنر زنده خواهد ماند.

عبدالجبار کاکایی نیز با اشاره به اینکه زمانی هنر پویا و فعالیت هنرمندان ارزشمند خواهد بود که توانایی اثرگذاری بر جامعه پیرامونی خود و جریان سازی در فرهنگ و تمدن‌های دیگر را داشته باشد،افزود: هنر و هنرمند باید بتواند تاریخ، سرگذشت، ارزش‌ها و باورهای ارزشمند سرزمین و مردمان خود را در قالب اثر هنری قابل فهم برای انتقال به نسل‌های آینده و سایر ملل به تصویر بکشد.

وی اخوان ثالث را سرباز مرزهای فرهنگی دانست و گفت: این شاعر به خوبی تواسنته مرزهای فرهنگی را محافظت کرده و توسعه دهد.

شایان ذکر است در ادامه این مراسم عبدالجبار کاکایی، محمد امین اکبری و ناصر خادمی از شاعران و نویسندگان و همچنین مزدک علی اخوان ثالث (فرزند مهدی اخوان ثالث)به شعرخوانی و خاطره گویی خاطرات پرداختند.

خانه مهدی اخوان ثالث، خانه ای است با متراژ ۱۴۰ متر  ودر دو اشکوب، مربوط به دهه چهل شمسی که در سال ۱۳۹۸ به همت شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران مرمت و باززنده سازی شد و در بیست و پنچ مردادماه ۱۳۹۹ با رونمایی از تندیس او، این خانه موزه به روی علاقمندان شعر و ادب گشوده شد.

این مراسم در خانه موزه مهدی اخوان ثالث واقع در خیابان ولیعصر، زرتشت غربی ، خیابان ششم (شیخلر)، کوچه خجسته غربی، پلاک ۲۹ برگزار شد.

انتهای پیام/

۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۴
کد خبر: 36823

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 0 =