عذرخواهی شهردار منطقه ۱۲ به دلیل وضعیت لایروبی نهر خیابان مولوی

شهردار منطقه ۱۲ گفت: بنده به دلیل وضعیت لایروبی نهر خیابان مولوی عذرخواهی می‌کنم و در این خصوص بارها به شهردار ناحیه تذکر داده‌ام که وضعیت را بررسی کرده و اقدام لازم را انجام دهد.

به گزارش خبرنگار شهر، امیر یزدی در یکصد و پنجاهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران ضمن عذرخواهی بابت وضعیت لایروبی نهر خیابان مولوی، اظهار کرد: این خیابان شرقی- غربی و شیب آن منفی است و آب به راحتی در نهرها حرکت نمی‌کند و بعضاً ایستادگی دارد؛ متأسفانه فاضلابی که توسط بازاریان به نهرها منتقل می‌شود، موجب بوی تعفن شده است.

شهردار منطقه ۱۲ با بیان اینکه آب این نهرها با لجن کش خارج می شود، خاطرنشان کرد: ما در طرحی که به دلیل ترافیک سنگین خیابان مولوی با سختی اجرا می‌شود، ناچاریم مقطع به مقطع پیش برویم تا بتوانیم مدیریت کنیم و تمام مجاری را ببندیم.

وی افزود: شرکت آبفا باید فاضلاب را به شبکه متصل کند اما این دلیل بر وضعیت فعلی نمی‌شود؛ لذا بنده عذرخواهی می‌کنم و بارها به شهردار ناحیه تذکر داده‌ام که نسبت به تعیین تکلیف این وضعیت اقدام کند.

یزدی در ادامه این جلسه با بیان اینکه ۹۰ درصد آبیاری رفیوژ میانی خیابان ۱۷ شهریور مکانیزه است، اظهار کرد: برای پیاده رو نیز تأکید شده که بخشی از این فضا خالی از درخت نباشد چراکه منطقه ۱۲ به شدت از لحاظ فضای سبز فقیر است.

وی با بیان اینکه سنگ کار شده در میدان امام خمینی(ره) به رغم نظر کارشناس به دستور معاونت عمرانی از سنگ های بزرگ استفاده شده است، خاطرنشان کرد: بتن ریزی زیر سنگ ها به درستی انجام شده بود اما سنگ ها تغییر و در ابعاد کوچک بارگذاری شد.

شهردار منطقه ۱۲ با اشاره به بازدید معاون وزیر کشور از وضعیت بازار، تصریح کرد: دستگاه های دولتی باید در این زمینه وارد عمل شوند؛ چراکه بخش عمده ای از ایمنی بازار شبکه برق و فاضلاب است.

یزدی در خصوص محدودیت ارتفاع در ساختمان های اطراف مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: مراکز حیاتی از لبه دیوار ۱۵۰ متر حریم دارند و علاوه بر این ۵۰۰ متر نیز حریم لحاظ شده و در مجموع ساختمان مجلس ۶۵۰ متر حریم دارد که بسیار زیاد است و ما و مجلس با این موضوع موافق نیستیم و قرار بر این شد که شورای امنیت اصلاحاتی را در این خصوص اعمال کند.
انتهای پیام/

۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۲
کد خبر: 36870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =