ساخت مجموعه تفریحی ورزشی در کن

شهر: بهسازی و ساماندهی محله کن در بخش‌های مختلف انجام و یک مجموعه تفریحی، ورزشی و فرهنگی در زمینی به مساحت پنج هزار متر مربع ساخته خواهد شد.

فریدون حیدری، شهردار منطقه پنج در حاشیه آیین آغاز عملیات اجرایی پروژه شبکه آب های سطحی و بهسازی محله کن در گفتگو با شهر گفت: مطالعاتی از طریق مشاور در رابطه با باغات کن و حفظ آن انجام شد و در نهایت طرح تفصیلی تهیه و کاربری های متناسب تعریف شد که طبق آن تا یک ماه آینده تکلیف تمام باغات مشخص خواهد شد.

او درباره بافت محله کن افزود: به دلیل ساخت و ساز هایی که در گذشته به صورت نامتناسب و نامتجانس انجام شد، بافت محله کن به صورت ریز دانه ناایمن درآمد که اکثر پلاک های آن فاقد پروانه هستند. بر همین اساس سازمان نوسازی مشاوری انتخاب کرد و طی آن بافت کن به عنوان بافت‌فرسوده شناخته شد که بر اساس آن از یکسری بسته های حمایتی برخوردار می شود.

او ادامه داد: طرح تفصیلی استانداردی در این زمینه تهیه شده که رضایت نسبی اهالی را به دنبال دارد و تغییراتی که اهالی محله کن مد نظر داشتند در این طرح پیاده شده است.

حیدری افزود: طرح مربوط به بافت فرسوده محله کن به زودی برای تصویب به کمیسیون ماده پنج می رود و طبق پیش بینی ها تا دو ماه آینده مصوب خواهد شد. به گفته شهردار منطقه پنج مشکلاتی مانند فعالت مراکز ترک اعتیاد در این محله وجود دارد که دستوری برای جمع آوری آن گرفته شد.

او در بخش دیگری از سخنانش گفت: یکی از مشکلات اصلی در محله کن بحث هدایت آب های سطحی و انتقال آب به باغات است و با طرح جدید که برای آن در نظر گرفته شده این آب ها بدون اینکه در نقاط دیگر هرز برود به باغات انتقال پیدا می کند.

او با بیان اینکه پس از انجام عملیات پروژه شبکه آب های سطحی ، بهسازی معابر توسط سازمان نوسازی انجام می شود گفت: طرح های موضعی نیز برای محله کن در نظر گرفته شده که بر اساس آن مجموعه ای تفریحی، ورزشی و فرهنگی و یک بازارچه خاص در زمینی به مساحت پنج هزار متر مربع ایجاد خواهد شد. این زمین در اختیار سازمان نوسازی قرار داده شده و طراحی این مجموعه انجام شده و تا شهریور اجرای آن آغاز خواهد شد.

آیین آغاز عملیات اجرایی پروژه شبکه آبهای سطحی و بهسازی محله کن با حضور حجت الاسلام یحیی صالح نیا، امام جمعه کن ، محمد سالاری، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران، کاوه حاجی علی اکبری، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران، حبیب پوش پارس، سرپرست شرکت خاکریزآب در امامزاده علی بن جعفر بن موسی الکاظم (ع) کن برگزار شد.

خبرنگار: علی سی پی

۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۵
کد خبر: 3688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 6 =