اصلاح سیستم های آبیاری و آبرسانی منطقه ۹

شهرداری منطقه۹ با هدف صرفه جویی مصرف آب در آبیاری فضای سبز غرب پایتخت، نسبت به تعمیر و تعویض قطعات و اتصالات آبرسانی در بلوارها و بوستان‌های غرب پایتخت که نیاز به رسیدگی و تعمیر سیستم آبیاری داشته باشند اقدام می‌کند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۹؛ سیدمحمدرحیم مرتضوی شهردار منطقه با اعلام این خبر گفت: با توجه به کاهش نزولات آسمانی و کاهش ذخایر آب‌های زیرزمینی، یکی از عوامل موثر در افزایش راندمان سیستم های آبیاری وآبرسانی، اصلاح الگوی مصرف و نظارت بر نوع لوله های آبیاری و رفع فرسودگی آنها است.

وی افزود: در همین راستا اداره فضای سبز منطقه ۹ به منظور ترمیم و توسعه سیستم آبرسانی وآبیاری صحیح و به موقع فضای سبز، نسبت به تعمیر و تعویض قطعات و اتصالات آبرسانی از قبیل کوئیک والف، شیربرداشت و هانتر، فلکه و علمک در بلوار ها و بوستان های منطقه ۹ که نیاز به رسیدگی و تعمیر سیستم آبیاری داشته باشند، اقدام می‌کند.

مرتضوی با اشاره به اقداماتی که در کاهش مصرف آب و آبیاری در منطقه ۹ اجرایی می‌شود، یادآور شد: کاهش سطح چمن‌کاری و افزایش کاشت گونه‌های مقاوم از درخت و درختچه از جمله؛ توری، پیروکانتا، ژونی پروس، ابریشم ایرانی، زیتون تلخ و توت کاکوزا با نیاز به آبیاری کم از دیگر اقدامات انجام شده برای مدیریت منابع آبی است که در برنامه‌های افزایش سرانه فضای سبز غرب پایتخت قرار دارد.

انتهای پیام/

۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۳
کد خبر: 36909

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 5 =