برگزاری پنجاه و یکمین جلسه کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران در منطقه ۹

پنجاه و یکمین جلسه کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران، با حضور مهدی بابایی رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر، سیدمحمدرحیم مرتضوی شهردار منطقه ۹، قدرت الله محمدی مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران، علی نصیری رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و مدیران شهری در منطقه ۹ برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۹؛ مهدی بابایی رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر در نشست هم اندیشی مدیران شهری منطقه ۹ با تاکید بر اهمیت هم افزایی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران و سازمان آتش نشانی در خدمت رسانی به شهروندان گفت: رعایت مباحث ایمنی در شهر تهران از طریق سازمان مدیریت بحران و سازمان آتش نشانی در حال پیگیری و اجراست که هم‌افزایی این دو نهاد و فعالیت‌های مشترک می‌تواند عملکرد این دو سازمان را به صورت تصاعدی افزایش دهد.

 رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران عنوان کرد: بازوان اجرایی مدیریت شهری در مبحث بحران اعضای ستاد بحران می باشند که کمیته های ایمنی را در مناطق تشکیل می دهند که ارزیابی‌های ماهیانه از نواحی به منظور ایمن سازی ساختمان های پرخطر می بایست با صدور اخطاریه و در مرحله آخر قطع انشعابات مالکین را ملزم به رعایت ایمنی کرد.

بابایی تاکید کرد: اقدامات مشترک بسیار مهم بوده و می بایست پیگیر اقدامات ایمنی شد که البته برای اثرگذاری بیشتر می توان از ظرفیت سرمایه های اجتماعی مناطق استفاده کرد.

نایب رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر افزود: با توجه به موقعیت استراتژیک منطقه ۹ و وجود تاسیسات حیاتی و کمبود ایستگاه آتش نشانی در این منطقه به دنبال آن هستیم تا نسبت به احداث ایستگاه آتش نشانی در غرب پایتخت اقدام کنیم.

بابایی پیرامون موضوع فرونشست زمین در پایتخت چنین بیان کرد: مدیریت شهری می تواند با اصلاح مکانیزاسیون آبیاری فضای سبز و افزایش راندمان آبیاری به روند کاهش برداشت  آب های زیر زمینی کمک کند که خود تاثیر بسزایی در موضوع فرونشست زمین دارد.
 

شهردار منطقه ۹؛ مدیریت شهری به صورت جدی پیگیر رفع خطر ساختمان های ناایمن می باشد

سیدمحمدرحیم مرتضوی شهردار منطقه ۹ گفت: حفظ جان و مال شهروندان در مقابل مخاطرات غیر طبیعی و انسان ساز یکی از وظایف اصلی شهرداری بوده که در قانون نیز به آن اشاره شده و مدیریت شهری با جدیت در حال پیگیری مباحث ایمنی فضاهای شهری است.پ

وی افزود: کمیته ایمنی ساختمان‌های پرخطر منطقه ۹ به صورت جدی پیگیر رفع خطر ساختمان های ناایمن بوده بطوریکه در یک سال گذشته علاوه بر احصاء وضعیت تمام ساختمان‌های پرخطر بر نحوه فرآیند ایمن سازی مجموعه ها نظارت کامل و مستمر داشته است.

شهردار منطقه ۹ عنوان کرد که در قرارگاه ایمنی کالبدی منطقه موضوعات مرتبط با گودهای پرخطر، تاور کرین های نا امن و کلیه مواردی که مخاطره‌آمیز برای شهروندان باشد مورد بررسی و ارزیابی قرارمی گیرد.
 

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران؛ فرونشست زمین تهدیدی جدی برای پایتخت است

علی نصیری رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران نیز گفت: منطقه ۹، منطقه ای پر اهمیت و با وضعیت استراتژیک است که بخش بزرگی از آن در بافت فرسوده شهر قرار گرفته و از این روی  باید در حوزه  زیر ساخت های مرتبط با بحران هایی همچون سیل، زلزله و طوفان همواره مورد توجه قرار گیرد.

 وی افزود: آنچه که مناطق جنوبی شهر تهران از جمله منطقه ۹ را تهدید می کند مبحث فرونشست زمین است که از دشت های جنوبی شروع شده است و علت اصلی آن  برداشت بی رویه آب های زیرزمینی است.

 نصیری تاکید کرد: می‌توان با بهره مندی از مشارکت شهروندان در شرایط بحرانی توان اجرایی شهرداری را افزایش داد که این مهم از طریق آگاه سازی و آموزش شهروندان فراهم می شود.

وی در پایان با اشاره به تراکم جمعیتی این منطقه بر ضرورت توجه به موضوع نقاط امن اسکان اضطراری برای آمادگی در شرایط بحرانی در این منطقه تاکید کرد.
 

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران؛ پیشگیری از حوادث احتمالی از طریق آموزش های شهروندی میسر است

قدرت الله محمدی مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: موضوع ایمنی دغدغه شهروندان و مدیریت شهری است که هم افزایی بین نهادها و ارگان ها در مواقع بحرانی از ضروری ترین مباحث است.

وی افزود: پیشگیری از وقوع بحران اولویت ما است که آموزش های شهروندی در این مسیر بسیار اثرگذار است.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران عنوان کرد: پیرو تاکیدات شهردار تهران بر لزوم ایمن سازی ساختمان ها، به مالکین جهت اخذ تاییدیه آتش

نشانی فراخوان داده شده  تا با رعایت استانداردهای ایمنی در ساخت و ساز شاهد وقوع حوادث کمتری در آینده باشیم.

همچنین در حاشیه برگزاری پنجاه و یکمین جلسه کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران در منطقه ۹ از خانواده شهید آتش نشان علی قانع و ۳ نفر از منتخبین گروه دوام این منطقه تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/

۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰
کد خبر: 37001

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 11 =