۳۰ پاکبان نمونه پایتخت انتخاب شدند

شهر: معاون امور اجتماعی و فرهنگی سازمان مدیریت پسماند، از انتخاب ۳۰ پاکبان نمونه شهر تهران خبر داد.

نرگس رجایی با اشاره به فعالیت ۱۴ هزار پاکبان در پایتخت، گفت: بدون شک، رفت و روب روزانه ۱۲۴ کیلومتر مربع از کلانشهر تهران به صورت دستی یا با استفاده از ماشین آلات مختلف فرایند ساده ای نیست و تلاش بسیار زیاد پاکبانان را می طلبد.

او با بیان اینکه پاکبانان از زحمتکش ترین اقشار جامعه بوده و همواره در معرض انواع آلودگی ها قرار دارند و این موضوع با شیوع ویروس کرونا نمود بیشتری پیدا کرده است، ادامه داد: به همین منظور، سازمان مدیریت پسماند موضوع انتخاب پاکبان نمونه شهر تهران را در تاریخ ۲۳ اردیبهشت ۹۹ در دستور کار خود قرار داده و پس از انتشار فراخوان «انتخاب پاکبان نمونه شهر تهران» در خردادماه، از ۱۷ خرداد پذیرای دریافت تماس های شهروندان و شهرداری های مناطق ۲۲گانه برای ثبت مشخصات پاکبان های منتخب بوده است.

رجایی با اشاره به شاخص های انتخاب پاکبان نمونه گفت: برخورداری از حسن معاشرت و سعه صدر در ارتباط با شهروندان و همکاران، امانت داری و حفظ بیت المال، خیرخواهی و کمک رسانی به دیگران، رعایت مسائل ایمنی و بهداشتی، مشارکت موثر در موقعیت های بحرانی، تشویق و ترغیب دیگران به حفظ پاکیزگی و نظافت شهر و ... از جمله مهم ترین شاخص های مد نظر جهت انتخاب پاکبان نمونه بوده است.

به گفته معاون امور اجتماعی و فرهنگی سازمان مدیریت پسماند، در نهایت ۸ پاکبان با رای شهروندان تهرانی و ۲۲ پاکبان با معرفی شهرداری مناطق ۲۲گانه به عنوان پاکبان های نمونه برگزیده شدند. هر چند که پیش از این قرار بود طی مراسمی ویژه با حضور اعضای محترم شورای شهر و مدیران ارشدشهرداری از  منتخبین تقدیر شود اما به دلیل آغاز موج دوم شیوع ویروس کرونا برگزاری این مراسم منتفی شد. ولی تقدیر از این عزیزان به زودی و به نحوی شایسته و با رعایت موازین بهداشتی انجام خواهد شد.

رجایی در پایان با توجه به تدوین دستورالعمل آموزشی همیاران کاپ در دو نسخه عمومی و ویژه پاکبانان، افزود: پاکبانان نمونه انتخاب شده طی یک دوره به عنوان همیاران کاپ آموزش دیده و یاری گر سازمان مدیریت پسماند در محلات و مناطق خواهند بود.

۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۳
کد خبر: 3701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 13 =