اجرای طرح ویژه جمع آوری سگ‌های بلاصاحب در بوستان جنگلی چیتگر

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۲۲ اظهار کرد: طرح جمع آوری، مدیریت و کنترل سگ های ولگرد از طریق  زنده گیری با همکاری سازمان مدیریت پسماند، در بوستان جنگلی چیتگر با حضور سه اکیپ مجرب انجام شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲، علی بخشی در این خصوص گفت: بر اساس مفاد بند ۱۵ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها که جلوگیری از شیوع امراض مسری، انسانی و حیوانی و جمع آوری حیوانات بلاصاحب و دفع انسانی حیوانات مریض، مزاحم و ولگرد را از جمله وظایف شهرداری دانسته است، این طرح از اولین ساعات بامداد روز دوشنبه هشتم خرداد در منطقه آغاز شد و تعداد۱۷ قلاده سگ در جهت امنیت و رفاه حال شهروندان که از طبیعت این بوستان استفاده می‌کنند زنده‌گیری و به محل نگهداری حیوانات شهری اعزام شد.

وی یادآور شد: این طرح به صورت استاندارد و بدون ایجاد تلفات و جراحات برای حیوانات و بارعایت کامل پروتکل‌های اجرایی صورت گرفته است.

علی بخشی اظهار داشت: با توجه به شناخت برخی از بیماری‌های قابل انتقال بین حیوان و انسان و به مخاطره افتادن سلامت انسان ها و ایجاد ترس در بین شهروندان، امروزه در هیچ نقطه‌ای حضور آزاد سگ‌های بدون صاحب امری پذیرفته شده نیست.

انتهای پیام/

۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۸
کد خبر: 37023

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 1 =