اجرای عملیات باندینگ درختان بوستان جنگلی چیتگر 

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه۲۲ از اجرای عملیات باندینگ تنه درختان نارون برای کنترل آفت پوستخوار و چوبخوار درختان در بوستان جنگلی چیتگر خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهردار منطقه۲۲ علی بخشی با اعلام این خبر گفت: با توجه به برخورداری این منطقه از گستره عظیم فضای سبز و نقش مهم آن در تلطیف هوا و تصفیه آلاینده‌های مختلف کلانشهر تهران، از این رو رسیدگی به درختان و فضاهای سبز شهری از اولویت‌های مدیریت شهری منطقه به حساب می‌آید.

وی ادامه داد: در مدیریت تلفیقی آفات در فضاهای سبز شهری، جمعیت آفات را بااستفاده از اقدامات مختلف مکانیکی، بیولوژیکی، شیمایی و .. در سطح آستانه خسارت زایی کنترل می‌کنند.

در همین راستا با اجرای عملیات باندینگ، علاوه بر حفاظت درختان در برابر عوامل خسارت‌زا، آفت‌ها کنترل و از شیوع و ازدیاد آن‌ها در سال آینده جلوگیری می‌شود. در این طرح درختان روبه زوال و کهنسال در الویت برنامه کاری قرار گرفته و بصورت ویژه تیمار می شوند.

علی بخشی افزود: اجرای صحیح این عملیات با نظارت کارشناسان مرکز تام(تحقیقات، آموزش و مشاوره فضای سبز) و مطابق با دستورالعمل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران با استفاده از ترکیبات کم خطر بر اساس استانداردهای زیست محیطی انجام می شود.

انتهای پیام/

۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
کد خبر: 37044

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 11 =