به گزارش خبرنگار شهر، شهابالدین صابونچی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۴۳۶ تذکر از ابتدای دوره ششم از شورا داده شده است، اظهار کرد: از این میزان ۸۸ درصد به تعداد ۳۸۳ مورد پاسخ داده شده و ۶۴ مورد نیز به صورت تکمیلی ارسال شده است.
وی افزود: نزدیک به ۵۰ مورد از تذکرات در فرایند تهیه و ارسال پاسخ قرار دارد که امری طبیعی است و همواره تلاش بر بهبود کمیت و کیفیت پاسخگویی بوده است.. همچنین این موضوع را نیز باید مدنظر داشت که برخی موارد جنبه تذکر به شهرداری ندارد و متوجه سایر دستگاههاست و در مواردی نیز پیشنهادات در قالب تذکر مطرح می شود.
صابونچی با بیان اینکه تذکر طبق قانون باید از سوی رئیس شورا به شهرداری ارسال شود، تصریح کرد: بعضا تذکرات شفاهی است و به صورت مکتوب ارسال نمی شود؛ لذا سامانه ای آماده شده که تا دو یا سه هفته آینده نهایی خواهد شد و اعضا تذکرات را در این سامانه که قابل پیگیری است، بارگذاری خواهند کرد.
مدیرکل تدوین مقررات و هماهنگی امور شورا و نهادهای شهرداری تهران در ادامه یادآور شد: ۱۶۶ مورد از تذکرات شفاهی بوده که پیگیری های لازم را برای پاسخدهی مجموعه مربوطه انجام داده ایم.
وی با بیان اینکه میانیگن پاسخ دهی به تذکرات به طور میانگین ۲۱ روز است و نسبت به دوره های قبل تفاوت معناداری ندارد، گفت: از ابتدای دوره ششم تاکنون ۱۴ هزار و ۵۰۰ نامه به جز لوایح و مصوبات بین شهرداری و شورا رد و بدل شود که ۶۰ درصد توسط شورا ارسال شده و ۴۰ درصد پاسخ شهرداری بوده است.
انتهای پیام
نظر شما