افزایش همکاری و مشارکت مردم در حل بحران‌های محیط زیستی کلانشهر تهران

«حلیا سادات حسینی» تاکید کرد: توسعه فرهنگ محیط زیستی با استفاده از ظرفیت‌ سازمان‌های مردم نهاد، رویکردی کم هزینه، فراگیر و با مقبولیت اجتماعی بالا که می‌تواند در رفع چالش‌های محیط زیست مؤثر واقع شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران؛ حلیا سادات حسینی مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در دیدار با جمعی از نمایندگان تشکل های مردم نهاد، گفت: تحقق پیشرفت و توسعه پایدار و مقابله با چالش‌های محیط زیستی شهرها مستلزم بهره‌گیری از استعداد، توان و حضور فعالانه و مطالبه‌گری مردم و مشارکت آنها در ارتقا و تکامل بیشتر جامعه است.

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران اظهار داشت: برگزاری نشست‌های تعاملی و اطلاع‌رسانی و هماهنگی با مقامات محلی، مشارکت در اجرای طرح‌ها و برنامه‌های توسعه‌ای، تحلیل مشکلات و ارائه پیشنهاد راهکارهای بومی و طراحی کسب‌وکارهای دوستدار محیط‌ زیست، در پیشبرد اهداف بسیار تاثیرگذار هستند.

حسینی به تعامل هدفمند و مستمر با سازمان‌های مردم‌نهاد، به عنوان اولویت اداره کل محیط زیست اشاره کرد و گفت: میتوان با برگزاری نشست‌های مستمر و اتخاذ رویکرد مشورتی و تسهیلگری ضمن بهره‌مندی از پیشنهادها، از ظرفیت‌ و توان سمن‌ها برای حل چالش‌های محیط زیستی به‌خصوص در جوامع محلی استفاده کرد از اینرو باید اجرای برنامه‌های توان‌افزایی که تدوین و اجرای آن توسط خود تشکل‌ها صورت می‌گیرد، با جدیت ادامه یابد.

در ادامه از سوی نمایندگان تشکل‌های مردم نهاد مطرح شد: مشارکت اجتماعی مردم در حوزه محیط زیست زمانی نمایان می‌شود که مردم بدانند چه مخاطراتی محیط زیست را تهدید می‌کند و آموزش حقوق محیط زیست به مردم و حساس سازی آنها، افزایش همکاری و مشارکت مردم در حل بحران‌های محیط زیستی و توسعه پایدار را به دنبال دارد.

همچنین ابراز امیدواری شد از طریق تعامل سازنده میان شهرداری و تشکل‌های مردمی بتوان سبب ساز پیوند هر چه بیشتر شد و زمینه را برای نقش آفرینی سمن‌ها و مشارکت مردم در پیشبرد هر چه بهتر امور محیط زیستی فراهم کرد.

انتهای پیام/

۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰
کد خبر: 37079

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =