توزیع ۱۲ هزار تن آسفالت در معابر منطقه ۱۴ از ابتدای سال تاکنون/ محله چهارصد دستگاه به «راسته فرهنگی» تبدیل می‌شود

شهردار منطقه ۱۴ از توزیع ۱۲ هزار تن آسفالت در معابر منطقه از ابتدای سال تاکنون خبر داد.

به گزارش خبرنگار شهر، محمد امین سالاری پور در نشست خبری که عصر امروز سه‌شنبه ۹ خرداد ۱۴۰۲ برگزار شد، اظهار کرد: منطقه ۱۴ یکی از قدیمی ترین منطقه های شهر تهران است و یکی از قدیمی ترین مساجد شهر (بقیه الله ) را با قدمت ۸۰۰ سال داریم. ضمن اینکه، شهروندانی با مذاهب و ادیان مختلف در این منطقه زیست می کنند.

وی افزود: نیازهای منطقه از جنس زیرساختی و کالبدی است و در سال گذشته توانستیم سرانه های شهری مناسبی در منطقه ایجاد کنیم. در بحث سرانه ایمنی هم یک سوله بحران متوقف شده در این دوره ساخته شده که الان آماده افتتاح است و احداث ۵ بوستان شهری را داشتیم. سرانه فضای سبز منطقه نیز بالای دو متر است، اما این سرانه در شرق و غرب منطقه به صورت متوازن توریع نشده‌است و در همین راستا، سعی کردیم ایجاد توازن در منطقه را از نظر فضای سبز داشته باشیم.

سالاری پور ادامه داد: تمامی خدمات رسانی که در حوزه مدارس تعهد کرده بودیم برای اولین بار در منطقه انجام شد، همچنین در بحث نهرهای میانی کوچه ها سعی کردیم با برنامه ریزی آنها را ساماندهی و به کانیو تبدیل کنیم و در ۴۵ کوچه نهرها را جمع آوری و شبکه جمع آوری آبهای سطحی را در آنها کامل کردیم. علاوه بر این، از ابتدای سال تا امروز بیش از ۱۲ هزار تن اسفالت در منطقه توزیع شده است.

شهردار منطقه ۱۴ اضافه کرد: در محله جوادیه زمینی با قابلیت تبدیل به بوستان شهری را مهیا کردیم؛ همچنین المان شهدای ترور یا بمباران نیز طراحی و در میدانگاه امیرکبیر نصب شده و تتمه کار یعنی پرنده پشت نهرها مانده که به زودی به اتمام می رسد و سعی می کنیم در نقطه شهادت برخی از این شهدا نیز این المان ها را نصب کنیم.

وی در ادامه گفت: تمام پل‌های مکانیزه سطح منطقه روشن و مرمت شده و پل عابر پیاده در خیابان کرمان جمع آوری شد و طرح جایگزینی رمپ و آسانسور به جای آن را در نظر داریم. 

سالاری پور عنوان کرد: در بحث خیابان کرمان ، این محدوده از یک خیابان ۱۲ متری به ۳۵ متری تبدیل شد و طرح آن در دوره گذشته آماده شده بود، اما الان در این دوره به خیابان ۱۶ و ۱۲ متری تبدیل شده که در دوره جدید این موضوع ابلاغ شد. امروز مردم این خیابان می توانند پروانه ساختمانی خودشان را اخذ کنند و به خاطر حذف این ۳۵ متری سر تقاطع ها برخی از خانه ها باقی می مانند. البته، در ۴ نقطه‌ این طرح که اصلاح هندسی نیاز دارد طرح متوقف است تا ابعاد زمینی که قابلیت پروانه دارد مشخص شود. در مسیر طرح نیز فضای سبزی ایجاد شده که فاز یک آن اجرا شده و تملک برای ایجاد فاز دو در حال انجام است. 

برنامه ریزی برای احداث یک باغ گیاه‌شناسی

شهردار منطقه ۱۴ تصریح کرد: ۱۲ کیلومتر شبکه جمع آوری آبهای سطحی در منطقه انجام شد. ۵۰ پروژه از سال گذشته شروع به کار کرد و ۳۷ پروژه احداثی انجام شد،  ۱۰ پروژه خاص نرم افزاری هم مانند هوشمندسازی آبیاری فضای سبز در بوستان سلیمانیه داشتیم. 

وی یادآور شد: به طور کلی، ۹۲ پروژه شهری برای ما تعریف شده که بالاترین آمار تعداد پروژه ها بر اساس طرح من شهردارم است، احداث پایانه تاکسیرانی و اجرای تقاطع غیر همسطح بسیج به محلاتی در برنامه قرار دارد. به دنبال ایجاد یک باغ گیاه شناسی هستیم، همچنین احیای قنوات منطقه را نیز پیگیری می کنیم. 

سالاری پور در ادامه سخنان خود بیان کرد: ایمن سازی مسیر ابوذر را دنبال می کنیم و روکش آسفالت سطح منطقه را تا ۶ ماهه اول به ۴۰ هزار تن افزایش می دهیم.  یک دور برگردان غیر همسطح در مسیر بلوار ابوذر طراحی شده که تانیمه دوم امسال بهره برداری می شود و بار ترافیکی بلوار ابوذر را کم می کند. 

شهردار منطقه ۱۴ افزود: در خصوص محله چهارصد دستگاه و موضوع پارک خودرو داخل پیاده رو و حاشیه آن با پلیس راهور هماهنگ کردیم که اعمال قانون آن را به سختی دنبال کند،  طرح دیگر درباره این راسته این است که آن را به راسته خاص فرهنگی تبدیل کنیم، ایمن سازی پیاده رو این محدوده نیز با تغییر ارتفاع جدول و نصب استاپر انجام می شود. 

ایمن سازی بازار گل منطقه ۱۴

وی اظهار کرد: در بحث زمین‌های بازار گل سند به نام اداره کل راه و شهرسازی استان است ولی اینها به عنوان سرانه شهری هستند و این سرانه حق شهروندان است و باید به شهر برگردد و بر همین اساس جلساتی داشتیم که وزارت راه و شهرسازی این مسأله را پذیرفتند و بعد از این، امیدواریم بتوانم با یک ایمن سازی، بازار گلی در شان مردم را داشته باشیم. در حال حاضر نیز برای ایمن سازی نسبی آن تا قبل از تعیین تکلیف سند، در حال تلاش هستیم. 

سالاری پور خاطرنشان کرد: در منطقه ۱۴ با پیگیری های انجام شده ۴ ساختمان از حالت ناایمن به ایمن تبدیل شد. در تلاش هستیم که دو ساختمان دیگر در لیست را ایمن سازی کنیم. 

تلاش برای اجرای فاز دو شهربازی بسیج

شهردار منطقه ۱۴ گفت: شهربازی بسیج سال گذشته برخی از استانداردها را اخذ کرد و امسال نیز برخی استانداردها را گرفت و امیدواریم امسال با اجرای کامل فاز ۲، آن را درخدمت همه شهروندان قرار دهیم. 

سالاری پور تصریح کرد: پروژه ایستگاه متروی  تختی در حال اجرا است و یک مجتمع ایستگاهی در محدوده شرقی منطقه در محدوده ورزشگاه تختی خواهیم داشت البته اجرای آن در صورتی است که وزارت ورزش طرح جامع ورزشگاه را با ظرفیت ایستگاه مترو گره بزند  چرا که تنها ایستگاهی است که در داخل یک ورزشگاه قرار می گیرد. در واقع اگر طرح جامع ورزشگاه‌ با حضور این ایستگاه در نظر گرفته شود برای آینده این ورزشگاه و مجموعه وزارت ورزش مثمر ثمر خواهد بود. 

انتهای پیام/

۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۸
کد خبر: 37096

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =