ساکنین منطقه۲۲ بصورت عملی با عملیات اطفاء حریق آشنا می شوند

دورهای آموزش اطفا حریق با هدف آشنایی شهروندان با مباحث مربوط به انواع آتش سوزی ها، خطرات موجود در منازل و کسب مهارت های لازم برای مقابله با حوادث با تلاش ستاد مدیریت بحران منطقه ۲۲ برگزار شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲، سرپرست ستاد مدیریت بحران منطقه با تاکید بر لزوم آشنایی شهروندان در مواجهه با حریق های احتمالی و مدیریت شرایط بحران گفت: دوره های آموزش اطفا حریق به شهروندان به مناسبت هفته ملی بدون دخانیات با شعار اراده ها روشن، سیگارها خاموش و با هدف فرهنگ سازی در خصوص ننداختن فیلتر سیگارها در طبیعت و بوستانها و پاکسازی این مکانها از این آلاینده ها که باعث آلودگی خاک ومحیط زیست و در مواردی نیز باعث آتش سوزی در سطح وسیع می شوند، برگزار شد.

عظیمی خاطرنشان کرد: ته سیگار اگر خاموش نشود و مجاور مواد قابل اشتعال قرار گیرد، با حرارتی که دارد (۵۰۰ درجه سانتیگراد) می تواند همه چیز را آتش بزند.

سرپرست ستاد مدیریت بحران منطقه خاطرنشان کرد: همچنین باتوجه به وجود مجتمع ها و برج های مسکونی زیاد در این منطقه با همکاری و هماهنگی بعمل آمده با سازمان آتش نشانی، برنامه ای جهت آموزش تئوری و عملی در ارتباط با آشنایی با انواع دستگاه های خاموش کننده حریق، طرز استفاده و نوع بهره وری و کاربرد آنها، همچنین آشنایی با انواع مواد قابل اشتعال، رعایت نکات ایمنی لازم جهت پیشگیری از وقوع حادثه و آتش سوزی و ... به شهروندان برگزار شد.

وی در ادامه به ضرورت آشنایی با انواع آتش و خاموش کننده ها اشاره کرد و گفت: راه های پیشگیری و مقابله با حریق و مواد قابل اشتعال، روش های استفاده از انواع خاموش کننده ها و نحوه اطفاء حریق به وسیله کپسول های آتش نشانی از جمله مواردی است که می توانند فرایند مقابله با حادثه را تسریع بخشد.

۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۷
کد خبر: 37099

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =