دستورالعمل برنامه‌های ابلاغی سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی بر اساس نظرات مدیران اجتماعی مناطق ۲۲ گانه تدوین شده است

اولین جلسه شورای معاونین سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران، مدیران مراکز خدمات اجتماعی و معاونین امور اجتماعی مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران در سال ۱۴۰۲ به میزبانی منطقه ۶ برگزار شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران، دکتر احمد احمدی صدر در ابتدای این نشست به برگزاری جشن بزرگ امام رضایی ها که دوشنبه شب در میدان خراسان تهران برگزار شد اشاره کرد و گفت: به اعتقاد من برگزاری چنین جشن باشکوهی در سطح کلانشهر تهران کمتر سابقه داشته و بسیار خرسندیم که میلاد با سعادت امام رضا(ع) فرصتی ایجاد کرد تا مردم شبی خوب و یادماندنی را پشت سر بگذارند.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی سپس با تاکید بر اینکه دکتر زاکانی شهردار محترم تهران همواره نگاه ویژه ای به مسائل حوزه اجتماعی شهر داشته افزود: امروز در سطح کلانشهر تهران شاهد این موضوع هستیم که حتی در ابر پروژه های پایتخت، در بخش هایی از جمله عمرانی، ترافیکی و... نیز مسائل اجتماعی از اهمیت خاصی برخوردارند. با وجود آنکه در دوره های قبلی مدیریت شهری این اصل مهم مورد غفلت قرار گرفته بود، اما در دوره جدید مدیریت شهری رویکردی قابل توجهی به مسائل اجتماعی شکل گرفته است.

برای اولین بار از زمان آغاز به کار سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران، دستورالعمل های اجرایی در خردادماه ابلاغ شد

در ادامه این نشست بر این مهم تاکید شد که سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی اولین سازمانی در شهرداری تهران است که با مدیران مراکز خدمات اجتماعی و معاونین امور اجتماعی مناطق ۲۲ گانه شهر تهران در سال ۱۴۰۲ تشکیل جلسه داد.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران در این خصوص بر فرمایشات و منویات مقام معظم رهبری در حوزه های اجتماعی و مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی در تدوین برنامه های راهبردی سازمان اذعان داشت و گفت: در پی برگزاری چندین جلسه کارشناسی و جمع آوری نقطه نظرات مدیران اجتماعی مناطق ۲۲ گانه در نهایت دستورالعملی تهیه و تدوین شد که امروز شاهد ابلاغ آن هستیم.

احمدی صدر با تاکید براینکه مدیران اجتماعی مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران در خط مقدم جبهه مبارزه با آسیب های اجتماعی قرار دارند، گفت: تمام تلاش ما این است که مناطق ۲۲ گانه از بعد رویارویی و ساماندهی آسیب های اجتماعی حمایت و تقویت شوند.

وی اعلام کرد: با ارائه دستورالعمل برنامه های ابلاغی به مناطق ۲۲ گانه، از این پس شاهد همدلی و همکاری مضاعفی در حوزه اجتماعی خواهیم بود. ضمن آنکه از این پس ارزیابی ها بر اساس عدالت مندرج در دستورالعمل برنامه های ابلاغی به مناطق ۲۲ گانه انجام می شود و اعتبارات قابل توجهی نیز بر مبنای این آئین نامه به مناطق شهر تهران تخصیص می یابد.

همزمان با ارائه دستورالعمل برنامه های ابلاغی سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی به مناطق ۲۲ گانه برای نخستین بار، معاونین خدمات اجتماعی مناطق و مدیران مراکز خدمات اجتماعی از این رویکرد به هنگام سازمان استقبال و ابراز رضایت کردند. همچنین با بیان نقطه نظرات خود، با مغتنم شمردن ابلاغ زودهنگام این دستورالعمل اعلام کردند که خط مشی و مسیر برنامه ریزی هایشان تا پایان سال ۱۴۰۲ توسط سازمان به خوبی ترسیم شده تا کاهش آسیب های اجتماعی کلانشهر تهران با توان مضاعفی پیگیری شود.

همچنین در نخستین جلسه شورای معاونین سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران، ابر پروژه های این سازمان در سال جاری معرفی و نحوه امتیاز دهی به مناطق در حوزه مسائل اجتماعی تشریح شد.

در ادامه معاونین اجتماعی مناطق ۲۲ گانه نیز برنامه ها و نقطه نظرات شان را در سال جاری بیان کردند و دکتر احمدی صدر توضیحاتی را با حاضران در جمع در میان گذاشت.

گفتنی است در پایان این نشست با اهدای لوح به تمامی معاونین اجتماعی و فرهنگی و مدیران مراکز خدمات اجتماعی مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران، از خدمات این مدیران تقدیر شد که دکتر احمدی صدر به صورت نمادین یک لوح را به آقای بصیری معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه ۶ که میزبان این جلسه بود، تقدیم کرد.


 

۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۸
کد خبر: 37139

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 15 =