نواحی در قالب ساختار و فرآیندها می‌توانند مسائل خود را تدبیر کنند 

نشست شهردار منطقه ۱۹ با شهرداران مناطق دو، پنج و نواحی تبریز در راستای تبادل تجربیات و گفتگو در خصوص نحوه مدیریت در نواحی برگزار شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، تورج فرهادی شهردار منطقه ضمن خیر مقدم به شهرداران مناطق و نواحی تبریز افزود: با توجه به مجاورت شهر فرودگاهی و شهر آفتاب با این منطقه و جایگاه درگاهی آن، فرصت و ظرفیت بالای اقتصادی توسط منطقه برای شهر تهران و حتی کشور  فراهم شده است.
او با اشاره به اینکه بازارهای بزرگ تجاری در این منطقه اغلب توسط هموطنان آذری زبان مدیریت و اداره می شود گفت: ما در این منطقه افتخار خدمت رسانی به همشریان شما از قومیت های مختلف هستیم که اغلب در بازارهای عبدل آباد، صالح آباد، نعمت آباد و... مشغول فعالیت هستند.
فرهادی گفت: شهرداری ها زمانی به موفقیت می رسند که به نهاد اجتماعی با جلب مشارکت شهروندان تبدیل شوند و از حکمرانی شفاف مدیریتی به سمت حکمروایی پویا حرکت کنند.
شهردار منطقه با اشاره به اینکه بحث ناحیه محوری در شهرداری به منظور انتقال بخشی از فعالیت ها از مناطق به نواحی به عنوان خط مقدم تعامل با شهروندان صورت پذیرفت خاطر نشان کرد: با ایجاد ۱۲۴ ناحیه در شهر تهران تمرکز زدایی از مرکز به مناطق و از مناطق به نواحی انتقال یافت تا خدمت رسانی به شهروندان به حد عالی برسد.
ضمن اینکه به همین منظور متناظر ادارات منطقه در ناحیه تعریف و شکل گرفت که هر ناحیه با حدود ۵۰ نفر در حال فعالیت هستند.
این مسئول با تأکید بر اینکه روزانه شهروندان با خدمات شهرداری ها مواجهه هستند که اغلب توسط نواحی اجرایی می شود تصریح کرد: در همین راستا حمایت اصلی شهرداری ها دادن اختیار به نواحی در قالب ساختارها و فرآیندها بوده تا مسائل خود را تدبیر کنند.
در ادامه سیاوش فتح اللهی شهردار منطقه ۵ تبریز ضمن تشکر از میزبانی شایسته مدیریت شهری منطقه ۱۹ بیان کرد: با توجه به گستردگی موقعیت جغرافیایی شهر تبریز و در راستای خدمت رسانی هرچه بهتر به شهروندان ناحیه محوری ایجاد شده است لیکن امید واریم با تبادل تجربیات و اندیشه همکاران این منطقه خادمان خوبی برای شهروندان این شهر باشیم.
موسی علی‌پور زنوزی شهرداری منطقه ۲ تبریز نیز از دیگر سخنرانان این نشست بودکه افزود: بسیار خرسند هستیم که از تجربیات و تلاش های همکاران عزیز شهرداری منطقه ۱۹ بهره می بریم؛ شهرداری تبریز با ساختار جدید جوان و پویا در نواحی نیازمند تبادل اطلاعات و کسب مهارت های مورد نیاز برای مدیریت هرچه بهتر و خدمت رسانی مطلوب تر است.
براساس این گزارش در این نشست شهرداران نواحی شهر تبریز ضمن تبادل نظر با مدیران شهری منطقه در باره مسائل مربوط به نحوه مدیریت مالی و برنامه ریزی، نگهداشت شهر، پروژه های عمرانی و ترافیکی و... در نواحی گفتگو و در پایان از ساختمان و ادارات شهرداری ناحیه دو منطقه ۱۹ بازدید کردند.

انتهای پیام 

۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۶
کد خبر: 37163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 0 =