آمادگی منطقه ۵ برای خدمت رسانی به زائران حرم امام خمینی (ره)

جلسه ستاد ارتحال منطقه۵ برگزار شد و اقدامات مدیریت شهری منطقه امید و زندگی در راستای خدمت رسانی شایسته تر به شهروندان در مراسم بیست و چهارمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) مرور و بررسی شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۵، ستاد ارتحال منطقه،با حضور احسان شریفی شهردار منطقه ،معاونین و برخی روسای ادارات مرتبط بمنظور هماهنگی و برنامه ریزی جهت خدمت رسانی مطلوب تر به زائرین حرم امام خمینی ره در مراسم سالروز عروج ملکوتی ایشان برگزار شد.

شهردار منطقه در این نشست، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره رهبر فقید انقلاب گفت: نسل مدیران امروز، امام و انقلاب را درک کرده اند و باید در خصوص معرفی شخصیت وی  و نشر فرهنگ انقلاب اهتمام داشته باشند. 

شریفی ادامه داد : پردیس فرهنگی که توسط منطقه برپا خواهد شد باید خلاقانه باشد و با کمک هنر،  مثل نخ تسبیح پیوسته ،آرمان های امام و انقلاب را به کودکان و نسل چهارم معرفی کند. 

بر اساس این گزارش؛ علاوه بر برپایی پردیس فرهنگی منطقه ۵،کنار غرفه های مناطق ۱۴،۱۸ و ۲۲،برنامه های متنوع استیج و نمایش فیلم غریب از اقدامات معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه  در روز ارتحال، خواهد بود. 

فعالیت های اجرایی این منطقه به منظور آرام سازی، زیباسازی، تلطیف محیط و آسایش شهروندان بر اساس دستورالعمل ابلاغی و با توجه به اهمیت نگهداشت محیط داخلی و پیرامونی حرم مطهر امام خمینی (ره) از اقدامات معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه است و در این راستا، اکیپی از نیروهای کارگری و اجرایی به همراه ماشین آلات سبک و سنگین به پهنه اعزام شده اند تا ضمن آماده سازی پهنه، در تاریخ ۱۴ خرداد ماه نسبت به ارائه خدمات به زائران اقدام کنند. 

مرادی، معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه عنوان کرد: در پهنه تحویلی این منطقه عملیات رفت و روب، علف کشی، تسطیح و خاک برداری، رنگ آمیزی نیوجرسی‌ها، حذف زوائد فیزیکی و نصب داربست در دست اجرا است.  

مهدی نوروزی معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه نیز  از آماده سازی فضای پارکینگ  مراسم سالگرد ارتحال امام راحل در محوطه حرم مطهر ایشان خبرداده و گفت: به منظور رفاه حال شهروندان محترم در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)  مرز پارکینگ استان گیلان، مازندران و اردبیل توسط این منطقه باهماهنگی پلیس راهور مشخص شد و ۶۴ عدد نیوجرسی بین مرز این استان ها  گذاشته شد. 

نوروزی افزود:  همچنین جهت تسهیل تردد شهروندان، موانع فیزیکی  واقع در مسیر سواره رو جهت ایمن سازی مسیر وپیشگیری از تصادفات جمع آوری شد.

 ترمیم آسفالت و لکه گیری در نقاط مورد نیاز محوطه و پارکینگ حرم مطهر جهت تسهیل تردد، از جمله خدمات منطقه امید و زندگی برای شهروندان و زائران آن روز است.

همچنین در راستای برگزاری هر چه باشکوه تر مراسم بیست و چهارمین سالگرد ارتحال رهبر فقید انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و میزبانی شایسته از زائران، مدیریت شهری منطقه ۵ طی دو هفته گذشته تا کنون با تجهیزات و نیروهای خدمات شهری، عمرانی و ترافیکی برای آماده سازی پهنه تحویلی واقع در شمال شرقی حرم مطهر به خدمت رسانی مشغول است. 

انتهای پیام/

۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۱
کد خبر: 37216

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 2 =