ثبت اعتراض غیرحضوری به آراء کمیسیون های ماده ۱۰۰ در «تهران من»

شهر: امکان ثبت اعتراض مالک به آراء صادره کمیسیون های ماده ۱۰۰ به صورت مجازی از طریق کارتابل شهروندی در سامانه «تهران من» فراهم شد.

به گزارش شهر، به زودی قرار است سرویس دیگری به سرویس‌های سامانه «تهران من» در حوزه شهرسازی اضافه شود. سرویسی که به شهروندان این امکان را می‌دهد تا اعتراض‌های خود به آرای کمیسیون ماده ۱۰۰ را در این سامانه ثبت کنند بدون آنکه نیازی به حضور باشد.

آنطور که حامد سلیمی، مدیرکل تدوین ضوابط، نظارت و صدور پروانه شهرداری تهران گفته است: «در راستای فرآیند هوشمندسازی و به منظور رفاه حال شهروندان تهرانی و تسریع در امور، امکان ثبت درخواست اعتراض به آراء صادره کمیسیون های ماده ۱۰۰ و همچنین امکان ثبت دفاعیه نسبت به فرم وضعیت خلاف به صورت برخط و از طریق کارتابل شهروندی مالکان در "سامانه تهران من" فراهم شد؛ از این رو دیگر نیازی به مراجعه حضوری مالک نبوده و متقاضیان می توانند با مراجعه به سامانه urban.tehran.ir  و با استفاده از نام کاربری شهروندی خود اقدام به ثبت اعتراض و دفاعیه کنند.»

در صورتیکه متقاضی حساب کاربری شهروندی نداشته باشد، در وهله نخست باید در سامانه «تهران من» (my.tehran.ir)  ثبت نام کرده و پس از دریافت پیامک حاوی نام کاربری و رمز ورود برای ثبت تعهدنامه صیانت از نام کاربری، به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک شهر مراجعه کند. همچنین بعد از تأیید تعهدنامه در دفتر خدمات الکترونیک شهر، (مالک/ متقاضی) می تواند با مراجعه به سامانه   urban.tehran.ir  و ورود با نام کاربری شهروندی خود، اقدام به ثبت اعتراض به رأی صادره یا ثبت دفاعیه نسبت به فرم وضعیت خلاف کند.

یکی از مهمترین و کاربردی‌ترین سرویس‌های سامانه «تهران من» مربوط به خدمات حوزه شهرسازی است. حوزه‌ای که شهروندان بیشترین چالش را با آن داشتند اما حالا ارایه خدمات در سامانه «تهران من» نه فقط از این چالش‌ها کاسته بلکه سبب شده تا از رفت و آمدها به دفاتر خدمات الکترونیک شهر هم کاسته شود. پارسال نیز از سامانه درخواست تشکیل پرونده الکترونیکی و نظارت بر اجرای آن به صورت غیرحضوری رونمایی شد. شهروندان تا پیش از این، برای مشاهده طرح تفصیلی به شهرداری و دفاتر خدمات شهر مراجعه می‌کردند و این کار، رانتی برای عده‌ای خاص بود، اما امروزه این اطلاعات شفاف و فراگیر شده است.

همچنین در ادامه این رخداد، برخی دیگر از خدمات حوزه شهرسازی هم کاملا به صورت غیرحضوری ارائه شد. مثلا شهروندان قبلا برای دریافت برخی مستندات پرونده خود حتما باید به دفاتر خدمات الکترونیک شهر مراجعه می‌کردند که در حال حاضر به صورت مجازی در اختیارشان است. همچنین پایان کار آپارتمان ها هم با همکاری معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران به صورت آنلاین قابل دریافت شده است.

۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰
کد خبر: 3730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 5 =