۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۵
کد خبر: 3742
توسعه شهری باید بر مبنای ناوگان حمل و نقل عمومی باشد

شهر: رئیس شورای شهر تهران در مراسم افتتاح میدانگاه امیرکبیر بر ساخت سریع ایستگاه متروی مجاور این میدانگاه تاکید کرد.

 به گزارش شهر، محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران با تسلیت ایام عزاداری اباعبدالله الحسین در مراسم افتتاح میدانگاه امیرکبیر گفت: با توجه به شرایط کرونا به نظر من مهمترین وظیفه ما در این ایام این است که شور حسینی را به شعور حسینی تبدیل کنیم و از این فرصت برای خودسازی بهره ببریم.

او به پروژه میدانگاه امیرکبیر اشاره کرد و گفت:  لازم است اینجا از جناب آقای حناچی و همکارانش تشکر ویژه کنم. ۹ ماه پیش که ما از اینجا بازدید کردیم قول داده بودند که آن را هر چه زودتر به بهره برداری برسانند و امروز شاهد این اتفاق خوب هستیم. پیش از این قرار بود اینجا یک مجتمع تجاری بزرگ ساخته شود اما با توجه به نگاه انسان محوری که در مدیریت فعلی شهری وجود دارد این پروژه تغییر کرد و تبدیل به یک پاتوق شهری شد که به آن میدانگاه می گویند. در تهران چندین میدانگاه در نظر گرفته شده است که یکی از مهمترین آنها میدانگاه نیلوفری است از شهردار تهران می خواهم هم فکری هم برای آن جا داشته باشد.

هاشمی به ایستگاه مترو مجاور میدانگاه امیرکبیر اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه مترو نزدیک اینجاست می توان گفت که این پروژه یک پروژه TOD (توسعه مبتنی بر حمل و نقل عمومی) است. سازندگان این پروژه ۱۵ میلیارد تومان هزینه کرده اند اما می خواهم که چند میلیارد تومان دیگر هزینه کنند و این ایستگاه هرچه سریع تر افتتاح شود، باید ساخت ایستگاه مترو را در اولویت قرار دهید. معتقدم باید مدیران شهری توسعه شهر را بر مبنای سیستم حمل و نقل عمومی پایه‌گذاری کنند.

امیرکبیر میدانگاه موفق، ولیعصر نمونه ناموفق میدانگاه

همچنین در این مراسم علی اعطا، سخنگوی شورای شهر به استقبال مردم محلی از میدانگاه امیر کبیر در اولین روز افتتاح اشاره کرد و گفت: استقبال مردم از این میدانگاه را با استقبال نکردن شهروندان از میدانگاه ولیعصر مقایسه کنیم تا متوجه شویم که تفاوت راهبرد مدیریت شهری فعلی و مدیریت شهری قبل در کجاست، من معتقدم این تفاوت در خاستگاه مدیریتی نهفته است.

میدانگاه همچون زیرساخت شهری است

در این مراسم همچنین عبدالرضا گلپایگانی معاون معماری و شهرسازی شهرداری نیز گفت: شهر تهران نیاز به چنین میدانگاه هایی دارد و همچنان که هر شهری نیاز به زیرساخت هایی مانند برق و آب و گاز دارد باید محله هم داشته باشد و هر محله نیاز به چنین فضاهایی دارد که مردم در آن دور هم جمع شوند.

تهران دارای میدانگاه های فعال می شود

کاوه حاج علی اکبری، رئیس سازمان نوسازی شهرداری تهران نیز به روند شکل گیری میدانگاه امیرکبیر اشاره کرد و گفت: شکل گیری میدانگاه نتیجه تمرکز بر راهبرد مدیریتی است که در دوره جدید شهری پایه گذاری شده است و و نظیر این میدانگاه ها در سایر محلات تهران هم در حال ساخت است.

خبرنگار: اکبر بیاتی

۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۵
کد خبر: 3742

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 9 =