بررسی راهبردهای برنامه عملیاتی اتصال خطوط مترو به بیمارستان‌ها

نشست بررسی راهبردهای برنامه عملیاتی اتصال خطوط مترو به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها با حضور جمعی از کارشناسان و نمایندگان دستگاه‌های مسئول برگزار شد.

 به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، در این نشست، علی نصیری رئیس سازمان با اشاره به اقدامات اجرایی، مطالعات و بررسی‌های صورت گرفته در این زمینه و ذکر این نکته که در این جلسه می‌خواهیم به جمع‌بندی اولیه برسیم، یادآور شد: موضوع ظرفیت‌های حمل و نقلی به ویژه استفاده از خطوط مترو در بحران  از جنبه‌های مختلف قابل بحث است. به عبارتی مترو همچنان که می‌تواند منشا شکل‌گیری یک سری از تهدیدات باشد ، می‌تواند در حوادث و بحران‌هایی که در نقاط دیگری از شهر شکل گرفته نقش ویژه‌ای برای امدادرسانی ایفا کند.

وی در ادامه از زلزله، سیل، طوفان، خشکسالی،حوادث ناشی از حمل و نقل، حوادث مربوط به مواد خطرناک،تجعات انبوه، فروریزش زمین، فرونشست، آتش‌سوزی‌ها و زمین‌لغزش‌ها به عنوان مخاطراتی نام برد که در تهران احتمال وقوع آنها وجود دارد، در نتیجه برای پیشگیری از وقوع آنها باید برنامه‌ریزی کرد.

به گفته رئیس سازمان مدیریت بحران تهران؛ با استفاده از ظرفیت مترو و اتصال خطوط آن به بیمارستان‌های منتخب می‌توان در هنگام وقوع مخاطرات و بحران‌ها استفاده‌ای بهینه از مترو داشته باشیم.

در ادامه این جلسه گزارشی از اقدامات انجام گرفته ، اسناد بالادستی و تاریخچه فعالیت‌ها ارائه شد و نمایندگان سازمان به منظور رسیدن هم‌افزایی سازمان در این خصوص، به بحث و بررسی پرداختند.

انتهای پیام/

۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰
کد خبر: 37635

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 11 =