اولویت غرب پایتخت  برای خدمت رسانی به شهروندان تامین سرانه‌های خدماتی است

نشست هم اندیشی مدیران شهری منطقه۹ با حضور روسای کمیته های نظارت و سلامت شورای اسلامی شهر تهران، شهردار منطقه۹ و مدیران شهری برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۹؛سیدمحمدرحیم مرتضوی شهردار منطقه گفت: بخش وسیعی از مساحت منطقه۹ به  نهادها و ارگان ها اختصاص یافته است، مانند فرودگاه، شهرک های صنعتی و باقیمانده مساحت منطقه هم شامل بافت فرسوده است.

وی افزود: با توجه به ریزدانگی املاک و عدم امکان تجمیع، رونق ساخت و ساز در منطقه۹ از شرایط مناسبی ندارد و همچنین سرانه‌های خدماتی نیز متناسب با جمعیت ساکن در منطقه ۹ نیست.

شهردار منطقه۹ عنوان کرد: با توجه به حضور فرودگاه و اعمال حریم مرتبط با آن، املاک مجاور قابلیت توسعه ندارد، همچنین آلودگی صوتی و هوا، تردد مسافرین و مراجعین به فرودگاه باعث ایجاد گره های ترافیکی در غرب پایتخت می شود.

مرتضوی در ادامه اضافه کرد: در این میان عدم پرداخت عوارض از سوی فرودگاه و ساخت و ساز بی رویه ایرلاین ها در مجموعه فرودگاه مهرآباد از چالش های پیش روی شهرداری منطقه ۹ است که با توجه به اینکه فرودگاه مهرآباد در مقیاس ملی خدمت رسانی می کند نیاز دارد تا در سطوح مدیریتی بالاتر تعامل و تفاهم صورت گیرد.

وی در خاتمه یادآور شد: در پروژه بزرگ مقیاسی همچون یادگار امام (ره) نیز معارضین حقیقی و نهادی داریم که تسریع در تملک اراضی آنها نقش بسزایی در روند اجرایی این پروژه اولویت دار شهر تهران دارد.

همچنین در نشست هم اندیشی مدیران شهری، گزارش عملکرد شهرداری منطقه۹ در سال ۱۴۰۱ ارائه شد.

انتهای پیام/

۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۷
کد خبر: 37766

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 6 =