قانون تبدیل وضعیت رسمی-کارمندی در حال حاضر تنها برای نیروهای حجمی ایثارگر اجرا می‌شود/ تبدیل وضعیت ۴ هزار نیروی ایثارگر شهرداری

معاون برنامه ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا شهرداری تهران از امکان تبدیل وضعیت رسمی- کارمندی نیروهای حجمی ایثارگر شهرداری تهران خبر داد.

مجید باقری در گفت و گو با خبرنگار شهر گفت: امکان تبدیل وضعیت رسمی- کارمندی نیروهای حجمی ایثارگر شهرداری تهران با مجوز سازمان اداری و استخدامی کشور میسر شده است.

وی با اشاره به عملکرد مدیریت شهری در تبدیل وضعیت نیروهای حجمی شهرداری تهران بر اساس قانون ایثارگری افزود:  تا کنون در موضوع تبدیل وضعیت پیمانکاران و نیروهای حجمی، کارکنانی که مشمول قانون ایثارگری می شدند؛ شهرداری تهران توانسته است کارهای خوبی انجام داده و جزء مجموعه های پرچمدار در اجرای این قانون در کشور بوده است.

معاون برنامه ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا شهرداری تهران ادامه داد: بعد از اجرایی شدن این قانون توجه ویژه ای در مبانی HR یا همان مبانی آموزه های دانش و مهارت انسانی داشتیم و به این نتیجه رسیدیم طبق قانون تبدیل وضعیت نیروهای حجمی ایثارگری، تبدیل وضعیت این افراد به صورت استخدام کارگری باید صادر شود.

وی بیان کرد: طبق رایزنی هایی که با سازمان امور اداری و استخدامی کشور داشتیم، عنوان کردیم فردی که دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و یا دکتری است باید استخدام کارگری شود که در طول سال هایی که باید در شهرداری تهران به فعالیت بپردازد، این نوع استخدام اثربخشی بالایی در ارتقای شغلی برای وی نداد.

باقری یادآور شد: به عبارتی ماهیت این حکم استخدامی باعث می شود تا نتوانیم از توانمندی های این افراد در مجموعه شهرداری تهران به نحوی شایسته استفاده کنیم. از سوی دیگر این قانون نیز به ما این اجازه را نمی داد تا از این نیروها در جای مناسب استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه فشار زیادی در خصوص تعیین تکلیف نیروهای حجمی در شهرداری تهران وجود داشت و بارها نیز اعضای شورای شهر نسبت به انجام این قانون تذکر داده بودند تا با سرعت بیشتری موقعیت کاری و استخدامی این افراد تعیین تکلیف شود؛ تاکید کرد: بررسی های لازم در این زمینه انجام شد و طبق رایزنی هایی که با سازمان امور اداری و استخدامی کشور داشتیم، مجوزی در رابطه با این دسته از کارکنان شهرداری تهران که دارای مدارک تحصیلی بالا بودند، صادر شد.

معاون برنامه ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا شهرداری تهران در ادامه گفت: در واقع تصمیم داریم تا از توانایی نیروهایی که در اختیار داریم در اثر بخش ترین جای ممکن در شهرداری تهران استفاده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه مجوز تبدیل وضعیت رسمی- کارمندی در حال حاضر تنها برای تبدیل وضعیت نیروهای حجمی ایثارگری قابل اجراست، افزود: فعلا در رابطه با مابقی کارکنان پیمانکاری شهرداری تهران  ضابطه خاصی نداریم و این افراد در نهایت با آزمون های استخدامی ای که با مجوز سازمان امور اداری و استخدامی کشور برگزار می شود، می توانند تبدیل وضعیت شوند.

باقری در پایان یادآور شد: در حال حاضر بیش از ۴۰۰۰ نفر از کارکنان ایثارگر شهرداری تهران را تبدیل وضعیت کرده ایم و قانون استخدامی رسمی – کارمندی نیز در حال حاضر تنها برای نیروهای حجمی ایثارگر اجرایی می شود.

انتهای پیام/

۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۵
کد خبر: 37795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 9 =