شماره گذاری و تحویل ۵ هزار تاکسی با استاندارد یورو ۴

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور با اشاره به آغاز طرح نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهری از اسفند ۹۴ با همکاری دستگاه‌های مختلف از جمله سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، سازمان برنامه و بودجه و شهرداری ها، گفت: در اجرای این طرح تا کنون ۶۸ هزار و ۸۸۰ دستگاه تاکسی نوسازی شده است.

 مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور در رابطه با نوسازی تاکسی‌های فرسوده گفت: سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها کشور و اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور بطور مستمر پیگیر نوسازی تاکسی‌های فرسوده در همکاری با سایر دستگاه‌ها می‌باشند.
او افزود: موافقت دولت با شماره گذاری تعدادی تاکسی با استاندارد یورو ۴ ابلاغ شد و قرار شد که ۵۰۰۰ دستگاه تاکسی در این قالب به متقاضیانی که از قبل ثبت نام کرده بودند و متقاضیان جدید تا ۳۰ مهر ماه امسال شماره گذاری و تحویل داده شود.
ضامنی تشریح کرد: در همین راستا از اوائل مرداد، تعداد ۱۴۴۶ پیش فاکتور توسط خودرو ساز صادر که ۷۲۶ دستگاه تاکسی جدید با استاندارد یورو ۴ تحویل متقاضیان شد.
این مسئول در ادامه به موضوع ساماندهی سروریس مدارس اشاره کرد و گفت: تمامی فعالیت‌های مرتبط با سرویس مدارس از طریق سامانه سپند (سامانه پایش ناوگان دانش آموزی) در حال انجام می باشد.

 مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور گفت: برای سال تحصیلی آتی پس از اعلام فراخوان تعداد ۱۴۰۰ شرکت حمل و نقل در حوزه سرویس مدارس ثبت نام کردند که ۱۰۰۰ شرکت پس از دریافت مدارک مورد تائید قرار گرفته است.


او در رابطه با ثبت نام از رانندگان متقاضی سرویس مدرسه که از ۲۵ مرداد شروع شده است، گفت: تاکنون ۶۵ هزار راننده در این سامانه ثبت نام کرده‌اند و امور اجرایی این بخش از سوی دستگاه‌های ذیربط در حال پیگیری است.


ضامنی همچنین به ساماندهی فعالیت تاکسی‌های اینترنتی اشاره و افزود: ساماندهی این تاکسی ها در شهرهای مختلف بر بستر سامانه اطلاعات سفر (سماس) در حال اجراست.


او ادامه داد: ناوگان فعال در این بخش با ثبت پیمایش در این سامانه متناسب با پیمایش انجام داده از سهمیه یارانه ای سوخت بهره مند می‌شوند.
مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور ضمن گرامی داشت یاد و خاطره آن‌دسته از راننده‌های ناوگان تاکسیرانی شهری که طی ماه‌های اخیر براثر ابتلا به کووید ۱۹جان خود را از دست داده اند، در تشریح تسهیلات اعطایی به رانندگان تاکسی در پی شیوع کرونا گفت: دو نوع تسهیلات در حوزه رانندگان تاکسی به آنها اعطا شده که نخستین آن با همکاری بنیاد علوی از سوی بنیاد مستضعفان برای رانندگان آسیب دیده به صورت قرض الحسنه و به مبلغ دو میلیون تومان پرداخت می شود که تا کنون ۱۶ هزار نفر از رانندگان تاکسی این تسهیلات را دریافت کرده‌اند.
 

به گزارش ایسنا، مدیرعامل اتحادیه تاکسی رانی های شهری کشور افزود: تسهیلات مشاغل آسیب دیده نیز توسط وزارت رفاه به مبلغ شش میلیون تومان به تمامی رانندگان تاکسی و سرویس مدارس که در سامانه کارا ثبت نام کرده اند و بیمه ویژه رانندگی تامین اجتماعی دارند و یا فاقد بیمه هستند پرداخت می شود. رانندگان پس از ثبت نام در سامانه کارا با احراز فعالیت آنها به شعبه بانک برای اخذ وام شش میلیون تومانی با سفته و یا چک به عنوان ضامن معرفی خواهند شد.

۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۲
کد خبر: 3782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 10 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • مجید نایب مراد US ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
      0 0
      برای گرفتن وام احتیاج به ضامن با کسر حقوق می باشد تمامی بانک‌های عامل از دادن وام ۶ میلیون تومانی بدون ضامن کسر حقوق اجتناب می کنند اسم من برای گرفتن وام در یکی از شعب بانک پاسارگاد شعبه شهریار درآمد ولی رئیس بانک از گرفتن چک یا سفته بابت ضمانت خودداری میکند و میگوید برای گرفتن وام حتما باید ضامن کسر حقوق معرفی کنید این جزو مقررات همه بانک هاست حالا شما هی بگویید که احتیاج به ضامن نیست و با چک یا سفته میتوانید آن را دریافت کنید که این یک دروغ بزرگ است لطفا با رانندگان تاکسی رو راست باشید.
    • مرتضی طاهرگندم‌آبادی US ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
      0 0
      با سلام پیامک اومد مبنی بر ثبت نام کردن تو کارا که منم ثبت نام کردم ولی هیچ خبری از وام ۶ میلیونی یا ۲میلیونی که میگن نشود و ۱هزارتومنی تا حالا از طرف تلکسیرانی بهمون ندادن فقط الکی حرف میزنند و وعده میدن ماشینم داغون و مدام دود میکنه برای تعویضش ثبت نام کردم ولی هیچ خبری نیست میگن فقط نقدی داریم با این اوضاع درآمد که اصلا مسافرم خبری نیست و روز به روز تورم صدبرابر که هیچ ۲۰۰ برابر شده و کرایه خونه‌های بالا از کجا بیارم که نقدی ماشین بگیرم همین قسطی که بخوام بگیرم با کلی بدبختی و قرض و قوله باید جور کنم فقط ۶تومن خلافی به خاطر معاینه فنی برام اومده که اونم بخاطر مساعدت نکردن تاکسیرانیه که نمیتونم ماشینمو تعویض کنم دولتم که اصلا هیچ کمک یا مساعدتی نمیکنه و فقط حرف میزنه و وعده‌های الکی میده شما بگید چه خاکی باید تو سرم بریزم برم دزدی کنم چه غلطی کنم هیچ کس نیست به داد ما برسه 09378379197