ورود قوه قضاییه به عنوان مدعی العموم درباره ساختمان‌های ناایمن

رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران بر ورود قوه قضاییه به عنوان مدعی العموم به موضوع ساختمان‌های ناایمن تأکید کرد.

به گزارش شهر، مهدی بابایی در جریان پنجاه و سومین جلسه کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران با شعار «شهرِایمن» که در شهرداری منطقه ۶ و به منظور بررسی وضعیت ساختمان های ناایمن این منطقه برگزار شد، گفت: منطقه ۶ با کاهش حوادث روبرو بوده که این امر نشان دهنده تلاش همکاران مدیریت شهری در این منطقه است و امیدواریم همچنان شاهد کاهش حوادث منطقه باشیم.

وی با بیان اینکه این منطقه ۵ ساختمان ناایمن و بحرانی داشت که بر اساس آخرین آمار سه ساختمان ایمن سازی را آغاز کرده اند، اظهار کرد: در منطقه ۶ معضلات مهمی رفع شده و امیدواریم این نگاه موجب افزایش امیدواری ها در این منطقه باشد.

بابایی بر ضرورت همکاری دستگاه‌های مختلف با شهرداری تهران و سازمان مدیریت بحران شهر تهران برای کاهش ساختمان های ناایمن تاکید کرد و افزود: ورود قوه قضائیه به عنوان مدعی العموم به موضوع ساختمان های ناایمن تهران اقدام مثبتی است و در حال حاضر این قوه لیست ساختمان های ناایمن و بحرانی تهران را منتشر کرده و باید منتظر اقدام عملی قوه قضائیه برای برخوردهای قانونی با مالکان این ساختمان ها باشیم.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در ابتدای این دوره شورای اسلامی شهر تهران با همراهی سایر اعضای شورای شهر تلاش کردیم مشکلات روی زمین مانده شهر تهران به حداقل برسد، عنوان کرد: تعداد ساختمان‌های ناایمن بحرانی از دهه هفتاد تا سال گذشته بر روی عدد ۱۲۹ ایستاده بود که در حال حاضر این عدد دو رقمی شده و امیدواریم تا پایان دوره کاری شورای شهر این عدد به عدد یک رقمی و یا حتی صفر تبدیل شود.

بابایی با بیان اینکه در محلات شهر تهران نیز باید به آموزش به عنوان یکی از ضرورت های افزایش ایمنی توجه شود، اظهار داشت: با تقویت گروه‌های دوام در محله های شهر تهران و در پی آن افزایش آموزش و انجام مانورها می توان به افزایش توانمندی شهروندان در زمان بحران امیدوار بود.

رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران بر ادامه اجرای طرح پلاک ایمن نیز تاکید کرد و افزود: با پتانسیل موجود در سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران، از پیشرفت طرح پلاک ایمن رضایت نداریم و این سازمان باید در کنار کارهای عملیاتی به طرح‌ها و موضوعات فرهنگی نیز ورود جدی داشته باشد.

بابایی در ادامه با اشاره به حوادثی که بر اثر عدم وجود HSE در مراکز عمومی از جمله بوستان‌های شهر تهران رخ می‌دهد، بر اهمیت HSE در اماکن عمومی پایتخت به عنوان اولویت تاکید کرد و گفت: در این دوره مدیریت شهری واحد HSE زیر نظر شهرداران مناطق فعالیت دارد و انتظار می‌رود ورود به این مقوله به طور جدی پیگیری شود.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به شهادت آتش نشانان شهر تهران در پی حوادث، یاد و خاطره شهدای آتش نشان را گرامی داشت و از خانواده شهید قریب رضا دارابی که چندی پیش در حادثه ساختمان بهار به شهادت رسید، تقدیر کرد.

انتهای پیام/

۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵
کد خبر: 37823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 5 =