شهرداری هزینه‌ای از حاملان چرخ دستی دریافت نمی‌کند

شهر: ساماندهی‌ حاملان چرخ دستی دارای اهمیت امنیتی، اشتغالی و بیمه‌ای است. این ساماندهی به نفع کسانی خواهد بود که با این شغل، امرار معاش می‌کنند.

سید مناف هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، در گفتگو با شهر، درباره تفاهمنامه «ساماندهی حاملان چرخ دستی فعال در محدوده بازار تهران»، توضیح داد: کلانشهرها معضلات بسیاری دارند. چرخ دستی‌ها، موتورسیکلت سواران و وانت بارها از جمله مشکلات ترددی در مرکز شهر هستند. سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به همراه شهرداری منطقه ۱۲ و اصناف بازار تهران تفاهمنامه‌ای برای ساماندهی حاملان چرخ دستی امضاء کرده ‌اند.

او در ادامه افزود: طبق این تفاهمنامه چرخ دستی‌هایی که سابقه بسیار طولانی در شهر تهران دارند، ساماندهی خواهند شد. این ساماندهی به نفع کسانی خواهد بود که با این شغل، امرار معاش می‌کنند. امنیت، بیمه، استقرار اشتغال حاملان چرخ دستی و ارائه تسهیلات توسط دولت به آن‌ها از جمله مزایا این طرح به مروز زمان است. همچنین هفت هزار حامل چرخ دستی که در حوزه بازار شناسایی شده‌اند، ساماندهی خواهند شد.

هاشمی با بیان اینکه ساماندهی‌ حاملان چرخ دستی دارای اهمیت امنیتی، اشتغالی و بیمه‌ای است، یادآور شد: امید است فرآیند کار به گونه‌ای پیش رود که نتیجه کار، رضایت شهروندان تهرانی را در پیش داشته باشد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پاسخ به این پرسش که آیا شهرداری تهران هزینه‌ای برای ثبت‌نام و دیگر کارها از حاملان چرخ دستی دریافت کند، گفت: دریافت هزینه‌ای از این افراد در دستور کار شهرداری قرار ندارد ضمن اینکه اگر لازم باشد، شهرداری تهران باید در این‌باره هزینه کند. امید است که طرح ساماندهی حاملان چرخ دستی به نفع این قشر، شهروندان تهرانی و بازاریان باشد.

صبح امروز در مراسمی با حضور معاون حمل و نقل ترافیکی شهرداری تهران، شهردار منطقه ۱۲ و دبیر کل جامعه انجمن های اسلامی اصناف و بازار، تفاهم‌نامه‌ای پیرامون ساماندهی حاملان چرخ دستی فعال در محدوده بازار تهران و شناسایی و ثبت اطلاعات آن‌ها منعقد شد.

خبرنگار: ملیکا هاشمی

۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۱
کد خبر: 3783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 9 =