تبیین رویکرد جامع مدیریت شهری پایتخت در دیدار شهردار تهران با دبیرکل UCLG

شهردار تهران در دیدار با دبیرکل UCLG، رویکردهای جامع مدیریت شهری پایتخت را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار شهر، شهردار تهران در ادامه مذاکرات دوجانبه در حاشیه مجمع متروپلیس در بروکسل، امروز -۲۴خرداد- با شهردار قونیه که رئیس UCLG در سال ۲۰۲۴ خواهد بود، ملاقات کرد.

در این دیدار، درباره موضوعات موردعلاقه طرفین و گسترش همکاری‌های دوجانبه بویژه در حوزه فرهنگ بحث و تبادل نظر شد. شهردار تهران وجود مقبره مولانا شاعر و عارف پرآوازه ایرانی در قونیه را عامل نزدیکی و ارتباط شهروندان این دو شهر ارزیابی کرد.

شهردار قونیه نیز با استقبال از موضوعات مطروحه، بر گسترش همکاری‌های دوجانبه میان تهران-قونیه تأکید کرد. وی هم‌چنین از شهردار تهران برای بازدید از شهر قونیه همزمان با اجلاس UCLG (سازمان شهرهای متحد و دولت‌های محلی) دعوت کرد.

تبیین رویکرد جامع مدیریت شهری پایتخت در دیدار شهردار تهران با دبیرکل UCLG

دیگر ملاقات دوجانبه شهردار تهران در حاشیه مجمع جهانی کلان‌شهرهای مهم جهان، ملاقات با شهردار داکار پایتخت سنگال بود. گفتنی است داکار بعنوان رئیس جدید «متروپلیس» در مجمع عمومی این انجمن شناخته شده است.

در این ملاقات، علیرضا زاکانی بر علاقه تهران برای گسترش روابط دوجانبه با پایتخت‌ کشورهای آفریقایی بویژه با محوریت کلانشهر داکار بعنوان رئیس جدید انجمن «متروپلیس» تأکید کرد.

تبیین رویکرد جامع مدیریت شهری پایتخت در دیدار شهردار تهران با دبیرکل UCLG

دیگر برنامه شهردار تهران، ملاقات با خانم «امیلیا سایز» دبیرکل مجموعه UCLG بود. در این دیدار شهردار تهران رویکرد جامع مدیریت شهری پایتخت را تبیین کرد. موضوعی که مورد استقبال طرف مقابل قرار گرفت و مقرر شد در نشست‌های آینده این سازمان، تجربیات مذکور برای دیگر اعضا تبیین و تشریح شود.

انتهای پیام/

۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۷
کد خبر: 37879

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 10 =