محسن هرمزی، مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه در گفتوگو با خبرنگار شهر با بیان اینکه خط ۱۰ مترو تهران ۴۳ کیلومتر و شامل ۳۴ ایستگاه (ازغرب به شرق پایتخت) است، تصریح کرد: به دنبال اتمام عملیات حفاری شفت، ورود دستگاه حفار مکانیزه و تحکیم دیوارههای آن در کارگاه میدان دریاچه شهدای خلیج فارس و همچنین پیشرفت مراحل مربوط به مونتاژ این دستگاه، احداث تونلهای فاز نخست پروژه خط ۱۰ مترو تهران به زودی وارد مرحله عملیاتی میشود.
وی اضافه کرد: این خط از ایستگاه وردآورد (ایستگاه تبادلی با خط ۵) آغاز و تا فلکه سوم تهرانپارس (ایستگاه تبادلی با خط ۴) در شرق گسترش پیدا میکند.
هرمزی افزود: در فاز اول پروژه این خط محوری ۲۰ کیلومتری از میدان کتاب تا وردآورد در غرب تهران اجرا خواهد شد که برای اجرای آن از ۳ دستگاه حفار مکانیزه استفاده میشود. دو دستگاه در خلاف جهت یکدیگر از کارگاه میدان دریاچه شهدای خلیج فارس و یک دستگاه از کارگاه جنت آباد (به سمت شرق) عملیات احداث تونل و مسیر فاز نخست خط ۱۰ را به انجام خواهند رساند؛ البته شفت ورود دستگاه حفار مکانیزه در کارگاه جنت آباد در مراحل اولیه حفاری قرار دارد.
مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه با ذکر این مطلب که طبق برآیند ما از تیرماه اولین دستگاه حفار مکانیزه عملیات حفاری تونلهای اصلی در بخش غربی خط ۱۰ را آغاز میکند، بیان کرد: این دستگاه در شرایط مناسب پشتیبانی و اجرایی روزانه قادر به حفاری و ساخت ۱۵ متر تونل است.
وی عنوان کرد: با بکارگیری ۳ دستگاه حفار مکانیزه و تأمین مصالح مورد نیاز، امکان احداث فاز نخست خط ۱۰ مترو تهران ظرف مدت زمان ۳ سال وجود خواهد داشت.
انتهای پیام/
نظر شما