آغاز عملیات حفاری مکانیزه در بخش غربی خط۱۰ مترو از تیرماه/ برای احداث خط ۱۰ مترو ۳سال زمان نیاز است

مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه گفت: با بکارگیری ۳ دستگاه حفار مکانیزه و تأمین مصالح مورد نیاز، امکان احداث فاز نخست خط ۱۰ مترو تهران ظرف مدت زمان ۳ سال وجود خواهد داشت.

محسن هرمزی، مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه در گفت‌وگو با خبرنگار شهر با بیان اینکه خط ۱۰ مترو تهران ۴۳ کیلومتر و شامل ۳۴ ایستگاه (ازغرب به شرق پایتخت) است، تصریح کرد: به دنبال اتمام عملیات حفاری شفت، ورود دستگاه حفار مکانیزه و تحکیم دیواره‌های آن در کارگاه میدان دریاچه شهدای خلیج فارس و همچنین پیشرفت مراحل مربوط به مونتاژ این دستگاه، احداث تونل‌های فاز نخست پروژه خط ۱۰ مترو تهران به زودی وارد مرحله عملیاتی می‌شود.

وی اضافه کرد: این خط از ایستگاه وردآورد (ایستگاه تبادلی با خط ۵) آغاز و تا فلکه سوم تهرانپارس (ایستگاه تبادلی با خط ۴) در شرق گسترش پیدا می‌کند.

هرمزی افزود: در فاز اول پروژه این خط محوری ۲۰ کیلومتری از میدان کتاب تا وردآورد در غرب تهران اجرا خواهد شد که برای اجرای آن از ۳ دستگاه حفار مکانیزه استفاده می‌شود. دو دستگاه در خلاف جهت یکدیگر از کارگاه میدان دریاچه شهدای خلیج فارس و یک دستگاه از کارگاه جنت آباد (به سمت شرق) عملیات احداث تونل و مسیر فاز نخست خط ۱۰ را به انجام خواهند رساند؛ البته شفت ورود دستگاه حفار مکانیزه در کارگاه جنت آباد در مراحل اولیه حفاری قرار دارد.

مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه با ذکر این مطلب که طبق برآیند ما از تیرماه اولین دستگاه حفار مکانیزه عملیات حفاری تونل‌های اصلی در بخش غربی خط ۱۰ را آغاز می‌کند، بیان کرد: این دستگاه در شرایط مناسب پشتیبانی و اجرایی روزانه قادر به حفاری و ساخت ۱۵ متر تونل است.

وی عنوان کرد: با بکارگیری ۳ دستگاه حفار مکانیزه و تأمین مصالح مورد نیاز، امکان احداث فاز نخست خط ۱۰ مترو تهران ظرف مدت زمان ۳ سال وجود خواهد داشت.

انتهای پیام/

۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۶
کد خبر: 37950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 3 =