رفع خلاهای قانونی برای پشتیبانی حقوقی از آتش‌نشانان در مجلس

یک نماینده مجلس گفت: آماده هستیم از طریق طرح، لایحه یا شورای عالی استان‌ها خلأهای قانونی را برای پشتیبانی حقوقی از زحمات آتش‌نشانان رفع کنیم.

به گزارش‌ خبرنگار شهر، اقبال شاکری، عضو مجمع نمایندگان استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهر اظهار کرد: مدت ها بود که ما اعضای مجمع نمایندگان استان تهران برنامه ریزی کرده بودیم که با همکاران سازمان آتش نشانی جلسه ای داشته باشیم تا هم از عملکرد خوب آنها تقدیر کنیم و  هم گزارش عملکرد سالیان گذشته، پیشرفت‌ ها، نیازهای پرسنل و تجهیزات را به همراه مدیران ارشد حوزه خدمات شهری بررسی کنیم.

وی افزود: اعتماد خوبی در بدنه مدیریت شهری و شهروندان تهرانی نسبت به عملکرد آتش‌نشانی ایجاد شده و باتوجه به توسعه آموزش و تجهیزات جدید؛ قدرت عملیاتی و خدماتی سازمان آتش نشانی افزایش پیدا کرده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه سازمان آتش‌نشانی به حمایت نیاز دارد، ادامه داد: سازمان آتش نشانی در چند حوزه نیاز به حمایت و کمک دارد، از جمله معیشت، مسکن کارکنان و مهم تر از همه بخش سختی کار. آتش نشانان در عملیات های پرخطر شهدایی را تقدیم مردم می‌کنند که این عزیزان باید به عنوان شهید تلقی شوند و این موضوع باید پیگیری شود.

شاکری تصریح کرد: برای مسکن آتش‌نشانان باید هماهنگی با وزارت مسکن انجام دهیم تا زمین در اختیار قراردهند و عزیزان آتش نشان یک سرپناهی داشته باشند تا با وجود کار پرخطر دغدغه مسکن و معیشت نداشته باشند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بعضی از درآمدهای خاص مانند عوارض می‌تواند در یک صندوق واریز شده و پشتوانه خوبی برای نیازهای شهرداری باشد.

شاکری با بیان اینکه دادستانی باید از سازمان آتش‌نشانی حمایت کند، خاطرنشان کرد: آماده هستیم از طریق طرح، لایحه یا شورای عالی استان ها خلأهای قانونی را برای پشتیبانی حقوقی از زحمات آتش‌ نشانان رفع کنیم.

انتهای پیام/

۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۲
کد خبر: 38040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 2 =