کاهش بوروکراسی‌های سازمانی با اصلاح ساختار سازمانی در حوزه شهرسازی

سرپرست اداره کل برنامه ریزی و توسعه شهری امور شهرسازی و معماری شهرداری تهران با اعلام خبر ابلاغ ساختار جدید ادارات کل معماری و ساختمان و شهرسازی و طرح های شهری، گفت: پست های سازمانی این دو اداره کل در ساختار جدید، از ۸۴ به ۱۳۰ پست سازمانی در کلیه سطوح کارشناسی و مدیریتی ارتقاء یافته است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، سید سعید علوی با بیان این مطلب، گفت: ساختار معاونت شهرسازی و معماری متشکل از ۷ اداره کل و دبیرخانه کمیسیون ماده پنج است که این ساختار در سال‌های ۱۳۸۵ و ۱۳۹۵ بازبینی و ابلاغ شده است. براساس برنامه پنجساله سوم توسعه شهر تهران نیز می‌بایست، ساختار سازمانی ادارات کل تابعه این معاونت طی دوره چهار ساله مورد بازنگری می شد که اقدامی در این خصوص صورت نگرفت.

وی با اشاره به ضرورت بازنگری ساختار سازمانی ادارات کل این معاونت، بیان کرد: عدم تخصیص پست های سازمانی مناسب، خصوصاً در سطوح کارشناسی در ساختار ابلاغی قبل، مشکلات متعددی را از جمله عدم هماهنگی میان ساختار و منابع انسانی، عدم تطابق بین شکل و محتوای سازمانی و عدم تناسب در حقوق و دستمزد و در نهایت کاهش تعلق سازمانی را در بدنه کارشناسی سازمان به همراه داشت. بنابراین، اداره کل برنامه ریزی و توسعه شهری امور شهرسازی و معماری در این دوره، با هدف جلوگیری از کاهش بهره‌وری سرمایه انسانی و ارتقاء و ایجاد پست های سازمانی متناسب با فرایندها و ماموریت های فعلی سازمان، بازنگری ساختار ادارات کل تابعه معاونت شهرسازی و معماری را در دستور کار خود قرار داد که نهایتا ساختار ۴ اداره کل این معاونت به تصویب رسید.

سرپرست اداره کل برنامه ریزی و توسعه شهری امور شهرسازی و معماری ادامه داد: اکنون، ساختار سازمانی دو اداره کل معماری و ساختمان و شهرسازی جهت اجرا، ابلاغ شده است و طبق ساختار جدید مصوب، تعداد پست های سازمانی این دو اداره کل، از ۸۴ به ۱۳۰ پست سازمانی در کلیه سطوح کارشناسی و مدیریتی ارتقا یافته است.

علوی افزود: امیدواریم، این اقدام که بر اساس چشم‌انداز توسعه شهری در برنامه پنج ساله سوم و سند آینده نگاری شهرداری تهران و به منظور توجه ویژه به انسان محوری در تغییر ساختار و تشکیلات، متناسب با بلوغ برنامه‌ای صورت گرفته است، موجبات ارتقاء تعلق سازمانی، کاهش چشم‌گیر بوروکراسی‌های سازمانی، چابک‌سازی، کارآمدسازی و تخصصی‌سازی ساختار و تشکیلات را فراهم آورد.

انتهای پیام/

۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۰
کد خبر: 38084

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =