عملکرد سال ۱۴۰۱ شرکت شهر سالم مطلوب ارزیابی شد

مجمع عمومی شرکت شهر سالم روز گذشته به ریاست مجید باقری، معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا و با حضور مدیرعامل، اعضای هیئت مدیره و همچنین سهامداران شرکت برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شرکت شهر سالم، در ابتدای «مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت شهر سالم تهران سهامی خاص منتهی به سال مالی ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۱» که در ساختمان مرکزی شهرداری تهران برگزار شد، گزارش حسابرس مستقل و بازرس مستقل مجمع قرائت شد.

این گزارش، صورت‌های مالی، وضعیت مالی و عملکردهای مالی شرکت شهر سالم در تاریخ ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۱ را از تمام جنبه‌های بااهمیت طبق استانداردهای ساختاری «به نحو مطلوب» ارزیابی کرد.

در ادامه این نشست، مقرر شد طبق برنامه چهارم توسعه شهر تهران، تا پایان سال ۱۴۰۴، چهار درمانگاه جدید در بهشت زهرا (س) و مناطق ۲، ۶ و ۱۸ راه‌اندازی شود.

تشکیل کمیته پولشویی بر پایه دستورالعمل حاکمیت شرکتی از دیگر مصوبات مجمع شرکت شهر سالم بود.

همچنین مقرر شد موانع بیرونی سامانه نسخ الکترونیک، سیستم  قیمت تمام شده و افزایش سرانه درمان از سوی شرکت شهر سالم پیگیری شود.

افزایش تعداد مراکز طرف قرارداد

در ادامه این نشست، مدیرعامل شرکت شهر سالم ضمن ارائه گزارش عملکرد این شرکت در سال ۱۴۰۱ گفت: شرکت شهر سالم ۱۹ مرکز بهداشتی درمانی در شهر تهران دارد که در سال گذشته، حدود ۴میلیون نفر خدمت به یک میلیون و ۶۰۰هزار نفر از شهروندان تهرانی ارائه کرده است. به این ترتیب بخش مهمی از بار خدمات بهداشتی-درمانی پایتخت را شرکت شهر سالم بر دوش می‌کشد.

به گفته نورمحمدی، بیشترین خدمت ارائه شده سال گذشته در درمانگاه‌های شرکت شهر سالم متعلق به ویزیت پزشکی و خدمات دندان‌پزشکی است.

وی تعداد مراکز طرف قرارداد با بیمه شهرداری را ۱۴۶۵ مرکز عنوان کرد و گفت: برخلاف برخی تبلیغات، این عدد نشان می‌دهد که مراکز درمانی طرف قرارداد نه‌تنها کاهش نداشته، بلکه افزایش نیز داشته است.

نورمحمدی ادامه داد: صدور معرفی‌نامه برای بهره‌برداری بیمه‌شدگان از بیمارستان‌های طرف قرارداد نیز با افزایش ۱۷درصدی در سال ۱۴۰۱ به ۵۴هزار و ۷۱۱ رسیده که ۱۴ درصد آن برای بستری و ۸۶درصد آن برای درمان سرپایی بوده است. همچنین ۸۳درصد معرفی‌نامه‌ها نیز برای بیمارستان‌های خصوصی صادر شده است.

وی افزود: در بخش مراکز غیرطرف قرارداد نیز در سال ۱۴۰۱، بالغ بر ۶۳هزار و ۲۳۹ سند از سوی شرکت شهر سالم پرداخت شده که در تعداد حدود ۱۵ درصد و در هزینه‌ها ۴۷ونیم درصد افزایش داشته است.

رکورد تعداد پایش سلامت کارکنان در سال ۱۴۰۱ شکسته شد

مدیرعامل شرکت شهر سالم با بیان اینکه بخش بهداشت و پیشگیری ۲۴ برنامه کاری دارد، اظهار کرد: یکی از این برنامه‌ها کنترل و نظارت بر پیمانکاران نگهداشت شهر است که طی آن برای هر منطقه زیر نظر یک کارشناس بهداشت ارزیابی می‌شود و گزارش‌های ارزیابی آن به شهردار آن منطقه ارائه می‌شود.

به گفته نورمحمدی؛ اندازه‌گیری و پایش عوامل زیان‌آور محیط کار، بازرسی ایمنی و بهداشت اماکن شهرداری و فضاهای شهری، آموزش ارتقاء سلامت کارکنان شهرداری و کنترل سلامت آب و مواد غذایی در پارک‌ها و اماکن تحت پوشش شهرداری تهران از دیگر فعالیت‌های معاونت بهداشت شرکت شهر سالم است.

وی با اعلام اینکه سال ۱۴۰۱ رکورد معاینات سلامت شغلی کارکنان شهرداری تهران شکسته شده است، گفت: برای نخستین‌بار بالغ بر ۴۸هزار نفر از همکاران پایش سلامت شدند. حدود ۳۳هزار نفر از این تعداد از کارمندان و مابقی از کارگران شهرداری بودند.

عضو هیات مدیره شرکت شهر سالم واکسیناسیون کارکنان شهرداری را  به عنوان یکی از فعالیت‌های مهم مرکز طب کار شرکت شهر سالم در سال ۱۴۰۱ عنوان کرد که طی آن ۶۳هزار واکسن کرونا و ۲۳هزار و ۵۰۰ نفر واکسن «هپاتیت ب» تزریق شده است.

نورمحمدی کاهش تجمع کارکنان شرکت شهر سالم در ستاد و افزودن نیروی انسانی به صف جهت بهبود ارائه خدمات را سیاست اصلی شرکت شهر سالم در حوزه منابع انسانی معرفی کرد و افزود: مهمترین بخش کارنامه منابع انسانی در سال گذشته تغییر وضعیت ۳۰ نفر از پرستاران درمانگاه‌های شرکت شهر سالم از پرکیس به قراردادی با دستور معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا بود.

در پایان این نشست باقری، معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا ضمن قدردانی از زحمات شرکت شهر سالم در سال گذشته، برای کادر بهداشت و درمان در سال جاری آرزوی موفقیت کرد.

انتهای پیام/

۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۰
کد خبر: 38178

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 7 =