۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶
کد خبر: 3819
حناچی: شهر هوشمند محور اصلی برنامه پنج ساله سوم شهری است

برج فناوری بنتک به عنوان نخستین برج فناوری بخش خصوصی مستقر در ناحیه نوآوری شریف با حضور شهردار تهران، معاون علم و فناوری ریاست جمهوری، عضو شورای شهر تهران و شهردار منطقه۲ افتتاح شد.

به گزارش شهر، به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲، پیروز حناچی، شهردار تهران با اشاره به اینکه شهر هوشمند محور اصلی برنامه پنج ساله سوم شهری است، گفت: در تهران نوآور، شهرداری به دنبال آن است که در راستای هدایت جریان نوآوری موانع موجود در کسب و کارهای نوآورانه را برطرف و کاهش دهد.  او افزود: نیل به این هدف مستلزم بسیج تمامی ظرفیت های شهر و همچنین الگوبرداری از تجارب موفق جهانی است.
حناچی گفت: شهرداری تهران لایحه ای را در راستای برنامه های حمایتی هوشمندسازی، هدایت و حمایت از زیست بوم های نوآورانه تهیه و به عنوان سند راهبردی جهت تصویب به شورای شهر ارائه کرده است.
 شهردار تهران افزود: استقرار مراکز فناوری، اجرای طرح های حمایتی از استارتاپ ها  و تبدیل کسب و کارهای نوآورانه به کالاهای شهری و... از جمله محورهای این لایحه است.
سورنا ستاری، معاون علم و فناوری ریاست جمهوری در این مراسم با اشاره به اینکه ناحیه نوآوری شریف گامی در جهت اقتصاد دانش بنیان است، گفت: تحقق ناحیه نوآوری شریف فقط به دانشگاه وابسته نیست و به یک هماهنگی بین سازمانی منسجم نیازمند است که یکی از مهمترین سازمان‌های مربوط به آن،  شهرداری تهران و معاونت علم و فناوری ریاست چمهوری است که خوشبختانه با حمایت های ارزشمند مدیریت شهری این طرح با پیشرفت مناسب در حال اجرا است.
او از افتتاح برج دوم فناوری در آینده ای نزدیک خبرداد و گفت: این برج های فناوری بستری برای توسعه کسب و کارهای نوین و همچنین توسعه اقتصاد دانش بنیان است.
ستاری در ادامه با قدردانی از همراهی شهرداری منطقه ۲ در ساخت نخستین ناحیه نوآوری کشور در محدوده دانشگاه شریف افزود: ناحیه نوآوری شریف در فضایی به مساحت دو هزار و ۵۰۰ هکتار در حال ساخت است.
به گفته معاون علم و فناوری ریاست جمهوری ساخت ناحیه نوآوری شریف به عنوان الگو درسایر دانشگاه ها نیز مورد توجه قرار گرفته است.

رسول کشت پور،  شهردار منطقه ۲ نیز در این مراسم  با اشاره به اینکه ناحیه نوآوری شریف بستری برای توسعه اقتصاد ملی است، گفت: ناحیه نوآوری فرصتی ارزشمند برای هدایت ایده های خلاق و فعالان در حوزه فناوری و نوآوری برای ایجاد کسب و کارهای نوین و توسعه اقتصاد ملی است.
شهردار منطقه ۲ از آمادگی مدیریت شهری برای حمایت از استار تاپ ها و فناوری های نوین گفت: معتقدیم در عصر کنونی برای توسعه اقتصادی و همچنین توسعه شهر،  بهره مندی از فناوری نوین و ایده های استارتاپی مناسبت ترین راه حل است.

۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶
کد خبر: 3819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 4 =