برگزاری نخستین جلسه کمیته پدافند غیرعامل منطقه۹

شهردار منطقه ۹ از برگزاری نشست تخصصی کمیته پدافند غیرعامل با موضوع اجرای دستورالعمل‌ الزامات پدافند غیرعامل در جایگاه های سوخت غرب پایتخت خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۹؛ سیدمحمدرحیم مرتضوی شهردار منطقه با اعلام این خبر گفت: طی سال‌های اخیر و با پیشرفت تکنولوژی، ماهیت تهدیدات به ویژه در حوزه پدافند غیرعامل شهری رو به افزایش بوده است و به همین دلیل تمرکز مدیریت شهری بر روی مجموعه‌ ها و نقاط مهم وحساس افزایش یافته است.

وی افزود: منظور از پدافند غیرعامل شهری مجموعه اقداماتی است که بر مبنای برنامه ریزی و طراحی در پی محدود کردن آسیب‌های ناشی از حوادث و بحران ها و به حداقل رساندن تلفات جانی ناشی از خطرات در شهرها است.

مرتضوی اضافه کرد: بر همین اساس نخستین جلسه کمیته پدافند غیر عامل منطقه ۹ با حضور مدیران ستاد بحران، شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، سازمان پدافندغیرعامل، معاونت پدافند غیرعامل سازمان پیشگیری ومدیریت بحران شهرتهران در محل ستاد مدیریت بحران منطقه ۹ برگزار شد.

شهردار منطقه ۹ در خاتمه یادآور شد: شرکت پخش فرآورده‌های نفتی تهران در راستای کاهش تلفات ناشی از حوادث اقدام به نصب استیج‌های جمع آوری گازهای معلق مخازن پمپ بنزین ها کرده است که این مهم، افزایش ایمنی و کاهش ریسک خطر در جایگاه ها را به دنبال دارد.

انتهای پیام/

۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۱
کد خبر: 38191

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 12 =